به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت‌های مردمی موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، معاون لجستیک و زیرساخت مکسا در این باره گفت: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای مراقبت‌های حمایتی‌-‌تسکینی امضا شده که بر اساس آن برای تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان در منزل، از ظرفیت مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی تهران استفاده خواهد شد.  داود نیکی، هم‌افزایی برای کمک‌های موثرتر به درمان بیماران مبتلا به سرطان و تسهیل در تامین تجهیزات پزشکی آنان را از امتیازات این تفاهم‌نامه بر شمرد و گفت: امضای این تفاهم‌نامه به نفع بیماران و خانواده‌های آنان خواهد بود و از این طریق بخشی از درد، رنج و هزینه‌های آنان پوشش داده می‌شود.

معاون لجستیک و زیرساخت مکسا تاکید کرد: سعی ما توانمندسازی خانواده‌ها برای مراقبت بهتر از بیماران مبتلا به سرطان در منزل است تا کیفیت زندگی آنان در کنار خانواده‌ها افزایش یابد. نیکی با بیان اینکه بخش تجهیزات مکسا کار خود را با خرید یک دستگاه اکسیژن‌ساز شروع کرده است، افزود: تا به امروز بیش از ۵۰ دستگاه اکسیژن‌ساز، ۵۰ تخت بیمارستانی، بیش از ۵۰ ویلچر و۱۰۰ تشک مواج و واکر به این بخش اضافه شده که تماما توسط خیرین تامین شده است.

وی گفت: ارزش کار خیرین زمانی مشخص می‌شود که بدانیم، قیمت یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۲۳ میلیون و تخت بیمارستانی از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان است، البته جامعه خیرین همواره تاکید می‌کنند کمک‌های آنان بدون هیچ منتی و اغلب بدون نامی از آنها ارائه شود. مدیر لجستیک و زیرساخت مکسا با بیان اینکه طب حمایتی و تسکینی مدل جدیدی است که در کشور پیاده می‌شود و در دنیا نیز سابقه چندانی ندارد، گفت: در حال حاضر بخش بستری مکسا در بیمارستان‌های فیروزگر و حضرت فاطمه(س) فعال است. وی شرط امکان تحویل تجهیزات به بیماران مبتلا به سرطان را فارغ از جنس، دین، مذهب، سن و ملیت دانست و گفت: متقاضیان استفاده از این خدمات باید پاتولوژی بیمار خود را در مکسا به ثبت برسانند و پس از تشکیل پرونده و ویزیت بیمار توسط پزشک یا پرستار بر اساس نیاز خانواده و بیمار، تجهیزات و وسایل مورد نیاز تحویل آنان داده خواهد شد.

وی افزود: استفاده از تجهیزات نیز پروسه آموزشی دارد که توسط همکاران مکسا به خانواده بیمار داده می‌شود. معاون لجستیک و زیر‌ساخت مکسا با تاکید بر اینکه مزیت و موضوع مهم، نبود ارتباط مالی بین مکسا، بیماران و خانواده‌های آنهاست، گفت: تامین مالی توسط خیرین است و مکسا هیچ ارتباط مالی با خانواده‌‌ بیماران مبتلا به سرطان ندارد. نیکی مدت این تفاهم‌نامه را یک سال اعلام کرد و گفت: این تفاهم‌نامه تا سه سال قابل تمدید است.