امروز شاهد این هستیم که خیلی از پروژه‌ها در کشور وجود دارد که درصد پیشرفت آن مثلا تا ۲۰ درصد است و برخی از آنها متوقف می‌شوند یا بسیار آهسته پیش می‌روند.

اشکان ناظمی تصریح کرد: شرکت‌های پیمانکاری برای آنکه بتوانند خودشان را در مجموعه کارهایی که به آنها محول می‌شود حفظ کنند، حتما نیاز است صدور خدمات مهندسی داشته باشند. هر مجموعه پیمانکاری که بتواند با حوزه صدور خدمات مهندسی خودش را آمیخته و حرکت کند، می‌تواند مجموعه شرکت و حتی کشور را به سمت موفقیت بیشتری راهبری کرده و در این حوزه نیز ما با توجه به تورم نرخ ارزی که داشته‌ایم سعی کردیم این موضوع را متوقف نکنیم.

وی اظهار کرد: امیدوارم تمام شرکت‌های پیمانکاری که امروز توانسته‌اند با تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد خود را حفظ کنند، این حوزه کارآفرینی خود را ادامه دهند و به این سمت و سو هدایت شوند که در عمل، استواری مجموعه شرکت آنها دچار مشکلات نقدینگی نشود. این عضو سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران تاکید کرد: شرکت‌های ایرانی در مقایسه با همسایگان اطراف در حوزه شرق کشور، یا در حوزه جنوب، حوزه‌های کشورهای عربی و نیز حوزه‌های غرب و شمال غرب قسمت ترکیه که شاید رشد اقتصادی و مهندسی در آنجا در مدت اخیر خیلی بالا بوده، توان خوبی دارند و از لحاظ مهندسی واقعا چیزی کمتر نداریم و شاید در خیلی از حوزه‌های فنی و مهندسی از کشورهای دنیا بالاتر باشیم.