رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با اشاره به شیوه‌نامه فولاد که مدتی قبل از سوی دولت ابلاغ شد و اجرای آن برای انجام برخی اصلاحات‌ متوقف ماند، گفت: شیوه‌نامه دولت خود عاملی شد که بازار از حالت عادی خارج شود؛ با توجه به عدم‌تبعیت زنجیره فولاد از شیوه‌نامه مذکور، بازار شاهد افزایش قیمت‌ها بود. ما این موارد را به‌صورت مکتوب بازگو کردیم. متاسفانه این شیوه‌نامه و طرح‌های دولت و مجلس، به شکلی تدوین شده‌اند که منافع و ملاحظات حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد در آنها لحاظ نشده است.

رستگار گفت: شیوه‌نامه‌ای که دولت تهیه کرد با حضور برخی از افراد فعال در زنجیره فولاد بود و از بخش توزیع آهن و فولاد کسی در این جلسات حضور نداشت؛ در مجلس نیز همین اتفاق افتاده و توجهی به همه زنجیره نشده است. فعالان تولید، توزیع و مصرف باید در این جلسات حضور داشته باشند و ملاحظات و نکاتشان شنیده شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: در حال‌حاضر ما کمبود نداریم و حتی مازاد تولید هم داریم. بنابراین در نظام توزیع مشکل وجود دارد؛ یعنی توزیع و قیمت‌گذاری باید براساس واقعیت‌ها و قیمت تمام‌شده باشد؛ اصناف در کنار بورس در توزیع فولاد نقش کلیدی دارند.

وی افزود: باید مشخص شود که مکانیزم کشف قیمت آهن و فولاد در بورس چگونه است؛ ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم. باید یک اراده واقعی برای اصلاح فرآیند توزیع وجود داشته باشد.