مهدی آقایان گفت: «باتری یک مقوله بسیار راهبردی و مهم درکشور است. درحال‌حاضر شرکت‌های تولیدکننده باتری در کشور ۱۰۰ درصد نیاز بازار قطعات شرکت‌های دیگر که فعالیت تخصصی آنها ساخت قطعات خودرو است و شرکت‌های خودروسازی داخل را تامین می‌کنند. شاید مردم صنعت باتری را فقط حول محور باتری‌های خودرویی بدانند درحالی‌که اکثر صنایع کشور مثل صنعت مخابراتی، نیروگاهی، نفت و ... به نوعی وابسته به باتری هستند. صنایع بسیاری در عمل بدون باتری امکان ادامه حیات و فعالیت ندارند. شبکه گسترده حمل‌ونقل سبک و سنگین و خودروسازی در کشور هم نیاز مند باتری هستند.»

آقایان در ادامه ضمن اشاره به تردد بیش از ۲۱ میلیون خودرو در ایران ادامه داد: «اگر طول عمر یک باتری به‌طور میانگین بین ۵/ ۲تا ۳ سال در نظر گرفته شود کشورسالانه به ۹ تا ۱۰ میلیون عدد باتری نیاز دارد. بنابراین ظرفیت بالفعل ایجاد شده در کشور افزون بر تولید ۱۴ میلیون دستگاه باتری است.» عضو انجمن تولیدکنندگان باتری ایران با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ شرکت تولید‌کننده باتری در کشور فعال است، گفت: «سالانه قابلیت صادرات حدود چهار میلیون دستگاه باتری در کشور وجود دارد.»

وی با بیان اینکه اکنون امکان تامین ۱۰۰درصد انواع باتری خودروی کشور در داخل وجود دارد افزود: «این درحالی‌ است که چند سال قبل افزون بر ۴ میلیون دستگاه باتری از مبادی رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شد.

خوشبختانه با انقلاب کیفی که طی چند ساله اخیر در کشور رخ داد و همین‌طور افزایش ظرفیت چشمگیر تولید، اکنون واردات رسمی باتری به کشور به صفر رسیده و قاچاق هم بسیار محدود شده است.»