بررسی مشکلات تالارداران

در این جلسه ابتدا اعضای صنف تالارهای پذیرایی به بیان برخی از مشکلات و مسائل صنف ناشی از بسته بودن تالارها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا پرداخته و پیشنهادها و راهکارهایی را اعلام کردند.

قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: یکی از صنوفی که در جریان شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان بسیاری را متحمل شد صنف تالارهای پذیرایی است که برای رفع مشکلات آنها تا آنجا که امکان داشتیم تلاش کرده‌ایم؛ اما بنا به تصمیم مسوولان ذی‌ربط تاکنون این صنف به همراه برخی از صنوف مجوز بازگشایی کسب نکرده‌اند.

فراهانی با تاکید بر پیگیری امور صنوفی که تعطیل هستند، افزود: اعضای این صنوف به‌طور حتم به لحاظ مالی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند؛ لذا برای رفع چالش های آنها که تعداد زیادی از افراد را دربرمی‌گیرد، پیگیریم تا اقدامات و برنامه‌هایی صورت گیرد.

در ادامه نشست سردار خلیلی معاون قرارگاه ثارالله(ع) گفت: ۹ ماه تعطیلی برای یک صنف شوخی نیست و مسلما زیان‌های بسیاری به فعالان این حوزه وارد شده است و تنها هدف ما باید رفع و تعدیل مشکلات ناشی از این وضعیت برای تمام مردم باشد.

سردار خلیلی افزود: در جریان مشکلات همه اصناف بوده و هستیم و به جد پیگیر مطالبات و رفع چالش‌ها هستیم. بنابراین قدم اول تشکیل کارگروه و مکاتبه اتاق اصناف تهران با ستاد کرونا برای بیان وضعیت این صنف و اعلام آن به قرارگاه ثارالله(ع) برای پیگیری های بعدی است.

در این مراسم همچنین خسرو ابراهیمی‌نیا رئیس اتحادیه صنف دارندگان تالار و تجهیز مجالس گفت: تالارها بسیاری از هزینه‌های خود را پیشاپیش و ماهانه انجام می‌دهند؛ لذا با شایعاتی که در فضاهای مجازی قبل از اعلان عمومی مبنی بر شیوع ویروس کرونا صورت گرفت آسیب اولیه به آنها وارد شد. در ادامه با تعطیلی صنوف و پیرو آن با اعلان بازگشایی صنوف و به ظن اینکه تالارها نیز باز خواهند شد دوباره تجهیزاتی تدارک و خریداری شد که به دلیل عدم رفع تعطیلی از این مراکز مجددا ضرر و زیان بسیاری به آنها وارد شد.

ابراهیمی‌نیا ضمن تشکر از زحمات و پیگیری‌های بسیج اصناف تهران تاکید کرد: به‌رغم نام پرطمطراق تالارداری، بسیاری از اعضای صنف صاحبان تالار نبوده و به‌صورت اجاره آن را اداره می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت این صنف در بحث کرونا بسیار مظلوم واقع شد و علاوه بر ضرر و زیان مالی آسیب‌های اجتماعی بسیاری نیز متحمل شدند، بر این اساس از تمامی مسوولان مجدانه درخواست رسیدگی و پیگیری مشکلات مبتلابه این صنف را داریم.