منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته از کسبه و اصناف استان لرستان از خوشه‌های صنفی شامل خدمات تولیدی، فرش و صنایع دستی، تحریر و چاپ، صنایع غذایی، تولید ملزومات و خدمات ساختمان، تولید کیف و کفش، صنایع نساجی و پوشاک و سایر صنایع صنفی ویروس کرونا ۹۵۰ میلیارد تومان خسارت به واحد‌های صنفی لرستان وارد کرده که ۳۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به خسارت اصناف در مرکز استان است.

وی تصریح کرد: همزمان با اعلام رسمی ورود کرونا به کشور و صدور بخشنامه‌ها درخصوص لزوم تعطیلی اصناف، بلافاصله اقدامات لازم اجرایی شد و لرستان رتبه یک را از نظر تعطیلی بهنگام اصناف کسب کرد.

اسبکوه اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا همه اصناف درگیر رکود و تعطیلی بازار شدند و در فروردین ماه امسال فقط ۳۲ پاساژ در خرم‌آباد مرکز استان تعطیل شد و دیگر واحدهای صنفی در مرکز شهر به مدت یک ماه تعطیل شدند که کسب و کارشان با ضرر فراوان همراه شد.

وی افزود: واحد‌های صنفی معمولا پایان هر سال کسادی بازار کل سال را جبران می‌کنند و سال گذشته نیز با توجه به تورم و رکود حاکم بر بازار انتظار می‌رفت این واحد‌ها در آخر سال سود کنند، ولی با ورود ویروس کرونا و شیوع آن متاسفانه نه تنها آنها فروشی نداشتند بلکه چک‌هایشان نیز پاس نشد و کالایی فروش نرفت.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان خاطرنشان کرد: حقوق کارگران، بیمه، مالیات، اجاره مغازه و... نیز بر مشکلات واحدهای صنفی در شرایط شیوع ویروس کرونا اضافه شد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که اکنون اصناف نیازمند حمایت هستند.