12 شهرک صنعتی  در قزوین ساخته شد

دنیای‌اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در ۶ سال گذشته با احداث ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت یک هزار و ۶۴۴ هکتار زمینه جذب ۷۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی هم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین فراهم شده است. عبدالقهار ناصحی گفت: در یک سال گذشته ۱۱۵ مورد جذب سرمایه‌گذار داشتیم و تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده ۲۹۲ واحد بود که ۵۰ درصد قراردادها به بهره‌برداری رسیده است.

ناصحی تصریح کرد: در یکسال گذشته همچنین ۶۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفته و ۳۵ واحد نیز با عقد قرارداد به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است. این مسوول بیان کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم در توسعه صنعتی استان با اشتغال ۶۷۳ نفر محقق شده است.

ناصحی یادآور شد: در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان در مدت ۶ سال گذشته ۳۸۰ فقره قرارداد برای تملک، طراحی و اجرای پروژه‌ها به عقد قرارداد منجر شده و ۳۲ قرارداد نیز در حال اجرا است.

وی بیان کرد: برای تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان در طول ۶ سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده و این میزان در سال گذشته بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

ناصحی تصریح کرد: طی سال گذشته کارهایی در دست اجرا و تکمیل بود که شبکه روشنایی آبیک، اجرای شبکه برق شهرک شال، احداث مخزن پساب شهرک صنعتی کاسپین، خرید و تجهیز هفت پست برق در فاز توسعه شهرک کاسپین، تکمیل گازرسانی شهرک لیا، خرید خاک نباتی و اجرای فضای سبز ناحیه صنعتی آوج، شبکه گاز شهرک صنعتی اسفرورین و احداث ساختمان اداری نیکویه و طارم به‌طور ۱۰۰ درصد به پایان رسیده است.

وی افزود: امسال نیز چندین پروژه دردست اجرا است که آسفالت بخش دوم شهرک صنعتی آبیک، خط انتقال آب به شهرک صنعتی آبیک با یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن جمله است.

این مسوول اظهار کرد: همچنین بلوار ورودی شهرک حکیمیه، اجرای شبکه گاز حکیمیه، مرمت آسفالت شهرک حیدریه، احداث خط دوم گاز حیدریه، شبکه گاز خرمدشت با ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان، گاز شهرک شال و شبکه آبیاری قطره‌ای کاسپین، تصفیه‌خانه کاسپین، آسفالت لیا، شبکه برق شهرک صنعتی الموت، تکمیل روسازی و آسفالت ناحیه صنعتی الموت، شبکه برق و آب طارم، حفر چاه در ناحیه صنعتی طارم از کارهای در دست اقدام است.

ناصحی تصریح کرد: در برنامه‌های امسال هم چند کار در اولویت قرار گرفته که گازرسانی به پنج شهرک و ناحیه صنعتی، صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب در صنایع، استفاده از پساب صنعتی برای آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی در اولویت قرار دارد.

این مسوول از وجود بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان هم خبرداد و یادآور شد: در ۶ سال گذشته در کنار حضور سرمایه‌گذاران داخلی تعداد ۶ سرمایه‌گذار خارجی هم با حجم ۷۰ میلیون دلار برای تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشارکت کردند که پس از آذربایجان شرقی و خراسان رضوی موفق شدیم در این بخش نیز رتبه سوم کشوری را کسب کنیم.

این مسوول در خصوص پیگیری زمین‌های راکد هم اظهار کرد: در زمینه پیگیری زمین‌های راکد روی پیشرفت فیزیکی طرح‌ها تاکید جدی داریم تا پرونده‌ها حقوقی نشود که به این منظور با تشکیل پنج جلسه حل اختلاف و داوری با حضور نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به تعداد ۶۲ فقره پرونده راکد در یک سال گذشته رسیدگی شد.

وی افزود: پس از بررسی پرونده‌ها تعداد ۱۸ فقره منجر به فسخ قرارداد شد و ۱۱ مورد فسخ مشروط، ۲۵ فقره مالی و برای هشت فقره اعطای مهلت مصوب شد.