صلح اوکراین ناکام ماند/ حرکت معنادار این کشورها به نفع روسیه/ چرا هند و عربستان بیانیه نهایی را امضا نکردند؟

 شری پاوان کاپور  با بیان اینکه هند همچنان بر این باور است که صلح پایدار در اوکراین مستلزم تلاش‌های مشترک همه طرف‌های ذینفع و تعامل بین دو طرف درگیری است، گفت: ما به تعامل با همه ذینفعان و همچنین هر دو طرف درگیری برای مشارکت در تمام تلاش‌های صادقانه برای دستیابی به صلح پایدار در اوکراین ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه به نظر ما تنها گزینه‌هایی که مورد قبول هر دو طرف درگیر در جنگ اوکراین باشند، می‌توانند به صلح پایدار منجر شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس این رویکرد، تصمیم گرفتیم خود را متعهد به بیانیه مشترک یا هر سند دیگری که در نتیجه این اجلاس تهیه شده است، نکنیم.

به نوشته روزنامه هندو، بیانیه پایانی کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس با حمایت ۸۰ کشور و چهار سازمان بین‌المللی صورت گرفت اما کشورهای هند، برزیل، عربستان سعودی، مکزیک، اندونزی، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و تایلند از جمله کشورهایی بودند که در سطوح مختلف در این کنفرانس صلح حضور داشتند اما سند نهایی آن را امضا نکردند.

سوئیس در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۷ - ۲۶ خرداد) میزبان کنفرانسی درباره اوکراین در شهر تفریحی بورگنستاک بوده است. برن بیش از ۱۶۰ هیات از جمله کشورهای گروه ۲۰، گروه ۷ و بریکس را دعوت کرده است با این حال، برگزارکنندگان پیش از این نشست اعلام کردند که هیات‌ها از سوی همه کشورها اعزام نشده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی شرایط کشورش برای صلح با اوکراین را اعلام کرد و گفت: برخلاف ادعای غربی‌ها، روسیه این جنگ را به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه آغاز نکرده، بلکه این رژیم کی‌یف است که خصومت‌ها را آغاز کرده و ادامه می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.