افشاگری جدید پوتین درباره جنگ روسیه و اوکراین

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه همچنین برآورد خود را در دیدار با کهنه‌سربازان جنگ اوکراین که در یک برنامه آموزشی تخصصی تحت حمایت دولت ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد.

خبر مرتبط
پیشنهاد جدید «پوتین» به اوکراین / پای صلح در میان است؟

رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو امروز یک پیشنهاد صلح واقعی دیگر را برای حل مناقشه در اوکراین ارائه می دهد، اما اگر غرب و کی یف امتناع ورزند، مسئولیت خونریزی‌ها بر عهده آنها خواهد بود.

پوتین خطاب به این نیروهای سابق کشورش گفت: «ما همه شما را دوست داریم و شما را جزئی از خانواده می‌دانیم.»

اوایل آوریل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از ۱۰۰ هزار شهروند روس به طور داوطلبانه برای خدمت سربازی از ابتدای سال جاری میلادی ثبت‌نام کرده‌اند. مسکو بارها گفته است که ارتش روسیه از جریان پیوسته نیروهای تازه‌نفسی برخوردار است که مایل به امضای قرارداد با وزارت دفاع هستند.

خبر مرتبط
فوری/ پوتین شرط صلح با اوکراین را اعلام کرد+ جزئیات مهم

رئیس جمهوری روسیه امروز طی سخنانی شرایط کشورش برای صلح با اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، مسکو همچنین ادعاهای کی‌یف و برخی رسانه‌های غربی در مورد موج بسیج برنامه‌ریزی شده را رد کرده است.

اوایل ماه آوریل، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد روسیه در حال برنامه‌ریزی برای بسیج ۳۰۰ هزار سرباز دیگر تا اول ژوئن است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اما این ادعا را رد کرد و گفت این گفته‌ها «صحت ندارد.»

در ماه مه، روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داده بود که موج دوم استخدام انبوه در روسیه «ناگزیر» اواخر امسال خواهد بود. پسکوف بار دیگر این ادعا را رد کرد و گفت بعید است که روزنامه انگلیسی «تصویر واقعی» از وضعیت را درک کند.

روسیه در سپتامبر ۲۰۲۲، هفت ماه پس از آغاز جنگ، بسیج نسبی را انجام داد. این روند به مسکو اجازه داد ۳۰۰ هزار نفر که عمدتا کسانی بودند که تجربه نظامی قبلی داشتند، به خدمت فراخوانده شوند. به دنبال آن، استخدام بیشتر به صورت داوطلبانه انجام شد.

در ماه دسامبر، پوتین اعلام کرده بود از ۶۱۷ هزار سربازی که در عملیات نظامی شرکت می‌کنند، ۲۴۴ هزار نفر در منطقه جنگی کسانی بودند که با اعلام بسیج نسبی روسیه فراخوانده شدند.

وی افزود: «حدود ۴۱ هزار سربازی که در جریان عملیات بسیج سپتامبر ۲۰۲۲ به خدمت گرفته شدند، متعاقبا به دلایل پزشکی یا پس از رسیدن به حداکثر سن مرخص شدند.»

در همین حال، اوکراین در بحبوحه یکسری شکست‌های نظامی در تلاش برای تکمیل رده‌های ارتش خود است. در ماه آوریل، کی‌یف قانون بسیج جدید نیروها را تصویب کرد که سن سربازی اجباری را از ۲۷ به ۲۵ سال کاهش، اختیارات افسران سربازگیری را افزایش داد و مجازات‌های سخت‌تری را برای سرباز فراری‌ها وضع کرد.

در ماه مه، قانونی نیز توسط کی‌یف تصویب شد که به برخی از زندانیان اجازه می‌دهد به دلیل پیوستن به ارتش، به صورت مشروط آزاد شوند. اوایل ژوئن، پوتین تخمین زد که ارتش اوکراین ماهانه حداقل ۵۰ هزار نفر را از دست می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.