حجت‌الاسلام حسن نوروزی در بازدید از شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه (آیلند) گفت: در اجرای این طرح از نهادهای قضایی در سراسر کشور خواسته شده که از پلمب واحدهای تولیدی ورشکسته خودداری کنند و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خطوط تولید نیز مصادره نشود. مقرر شد هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص با پیگیری اداره‌های کل صمت و با نظر مقام عالی قضایی و سیاسی هر استانی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌­رود نظام قضایی کشور اجازه ندهد به محض تشکیل یک پرونده با موضوعیت ورشکسته شدن واحدهای تولیدی بلافاصله شعبه دادگاهی اقدام به پلمب کارخانه و مصادره کردن ماشین‌­آلات و تجهیزات خطوط تولید کند.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس تصریح کرد: دستگاه‌های قضایی مکلف خواهند شد تا در فرآیندی که برای آن طراحی شده است، واحدهای تولیدی با نظر صرفا دادگاه تعطیل نشود و این اقدام با نظر استاندار، رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل صمت تصمیم‌گیری شود، چرا که تعطیلی بی‌­مورد و بدون نظر کارشناسی منجر به بیکاری نیروی کار شده و تبعات اقتصادی برجای خواهد گذاشت. حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به حمایت قوه قضائیه از تولید اظهار کرد: رویکرد کمیسیون قضایی حمایت از کسب و کار و رونق تولید با احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌­راکد است.کمیسیون قضایی مجلس بدنه دستگاه قضایی برای حمایت از تولید به شمار می‌­رود و نتیجه آن حمایت قضایی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل است. وی درباره موضوع انتقال پایتخت از تهران نیز گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان (آیلند) موضوع انتقال پایتخت تجاری ایران به این منطقه موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود. وی تصریح کرد: موقعیت ژئوپلیتیکی سرزمین ایرانیان به لحاظ قرار گرفتن در مرکز کشور و شاهراه مواصلاتی ایران (اتوبان‌های تهران به ساوه، تهران به قم) و نیز مجاورت با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و خط ریلی کشور، شرایط مناسبی را برای تبدیل شدن این منطقه به پایتخت تجاری به وجود آورده است. این نماینده تاکید کرد: در اجرای این طرح می‌توان وزارتخانه‌های حوزه کار و اقتصادی کشور همچون صمت، جهادکشاورزی، اقتصاد و دارایی را به این منطقه منتقل کرد تا پایتخت تجاری ایران در این منطقه شکل بگیرد و یک منطقه ژئواستاتیکی شده و به یک الگو برای سرمایه­‌گذاری بخش خصوصی در سراسر کشور تبدیل شود و با ایجاد اشتغال مستقیم در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، درمانی، دانش بنیان، ورزشی، فرهنگی و بازرگانی بتوان از آن به عنوان یک نماد مستقل در ایران یاد کرد.