حمیدرضا خانپور با اعلام این خبر افزود: صاحبان این واحدها می‌توانند با پرداخت ۱۰درصد از بدهی خود به شکل نقدی و بازپرداخت بقیه آن در اقساط ۶۰ ماهه به بانک‌ها، واحدهای خود را که در جانشینی بانک‌ها درآمده‌اند، در اختیار بگیرند.

وی یادآور شد: اکنون ۶۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین به دلیل بدهکاری در جانشینی بانک‌ها درآمده‌اند و این تفاهم‌نامه فرصت بسیار خوبی برای صاحبان قبلی این واحدهاست تا با پرداخت بدهی خود در یک شرایط ویژه بار دیگر واحد تولیدی خود را در اختیار گرفته و مدیریت کنند. خانپور گفت: این تصمیم برای کمک به پیشبرد اهداف تولید و حمایت از صنایع اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: سیاست کلان کشور در رابطه با واحدهای تولیدی این است که هیچ کارخانه‌ای به بهانه بدهی نباید تعطیل شود.

خانپور اظهار کرد: با همکاری بانک‌ها، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و حمایت استانداری و مدیران دستگاه‌های اقتصادی و خدمات‌رسان و با پشتیبانی دادگستری و ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل تلاش داریم تا امسال نزدیک به ۱۰۰ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین را فعال کرده و به چرخه تولید بازگردانیم.  استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.