دلیل عدم اجرای طرح  توسعه پتروشیمی خراسان

وی ادامه داد: برای تامین یک میلیون مترمکعب گاز مورد نیاز برای طرح توسعه؛ باید مدیران استانی به کمک مجتمع پتروشیمی و هیات‌مدیره بیایند تا بتوانیم با افزایش سهمیه گاز استانی، این کمبود را تامین کنیم. وی اظهار کرد: اکنون سالانه حدود نیم میلیون تن کود اوره در این واحد صنعتی تولید می‌شود و در صورت تامین حداقل ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز در سال، توان تولید کود اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان به یک میلیون تن می‌رسد.

بابازاده در مورد کمبود آب در این واحد صنعتی اضافه کرد: در شرایط فعلی استرس زیادی به چاه‌های آب این مجتمع وارد می‌شود و توان تامین آب برخی از روستاهای اطراف را که از سوی مسوولان استانی مطرح می‌شود ندارد و اگر این درخواست اجرایی شود، قطعا مشکلاتی برای تولید این واحد صنعتی ایجاد می‌شود.

بابازاده از پیشنهاد تامین پساب برای بخش تولید و سایر نیازمندی‌های مجتمع پتروشیمی خراسان‌شمالی استقبال کرد.

وی با اشاره به اشتغال حدود یک هزار کارگر در این واحد صنعتی افزود: در مجموع به طور غیرمستقیم حدود ۴ هزار نفر در این واحد بزرگ صنعتی فعالیت دارند و این واحد در کاهش نرخ بیکاری تاثیر خوبی دارد.

بابازاده اضافه کرد: این واحد صنعتی در اجرای برنامه تبدیل وضعیت نیروی انسانی نیز برنامه خوبی در دستور کار دارد و این برنامه با تایید هیات‌مدیره و با کمک اداره‌کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌شمالی اجرا می‌شود.

وی افزایش دستمزد کارگران را از دیگر برنامه‌ها برای تشویق نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: افزایش دستمزد در حد توان از سوی این واحد صنعتی اجرا خواهد شد.