وی افزود: در صورتی که سرمایه‌گذاران محوطه‌سازی تیرپارک را به‌صورت آسفالت یا بتن انجام دهند و به تایید اداره راهسازی و حمل و نقل برسد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به آنان پرداخت می‌شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: برای احداث نمایشگاه‌های بین‌المللی استان نیز مدارک آن درحال بررسی است تا در صورت تایید این طرح نیز از محل صندوق توسعه ملی کمک بلاعوض دریافت کند. دره‌وزمی یادآور شد: همچنین در پایان هر سال باید تقویم برگزاری نمایشگاه‌های سال بعد تدوین شود که به این منظور ۱۴ عنوان نمایشگاهی تخصصی تعریف شده که در سال ۱۴۰۰ برگزار شوند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه به میزان مبادلات تجاری از طریق مرزهای رسمی استان اشاره کرد و گفت: آخرین آمار صادرات مربوط به ۹ ماه منتهی به آذر سال گذشته بوده که حدود ۴ میلیارد دلار مبادلات تجاری از طریق مرزهای رسمی استان انجام شده است.

دره‌وزمی اظهار کرد: از ابتدای سال‌ گذشته تا پایان آذر در سه گمرک رسمی سیرانبند بانه، سنندج و باشماق مریوان یک میلیون و ۲۲۲ تن کالا به ارزش ۵۴۹ میلیون دلار اظهار و به کشورهای مقصد صادر شده است. وی با بیان اینکه از نظر ارزش ارزی و وزنی این میزان صادرات به ترتیب ۸ و ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، افزود: از مجموع ۵۴۹ میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات کردستان ۱۶۹ میلیون دلار مربوط به تولیدات داخل استان بوده که ۳۱ درصد کل صادرات را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه به حجم واردات کالا از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و ادامه داد: واردات کالا تنها از طریق دو گمرک باشماق مریوان و سنندج انجام شده و در این مدت ۹ ماهه ۳۵ میلیون دلار واردات داشته‌ایم.

دره‌وزمی یادآور شد: همچنین در حوزه ترانزیت یک هزار و ۱۲۳ تن کالا از طریق گمرکات کردستان ترانزیت شده که ارزش دلاری آن به ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون دلار می‌رسد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹ درصد کاهش داشته است.