کاظمی همچنین از اجرای طرح «سنم» در برق تبریز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح، سامانه‌هایی نصب شده تا آخرین وضعیت طرح‌های سرمایه‌ای را از دور نظارت کند و نمایش دهد.

وی گفت: زیرساخت‌های طراحی شده اهداف دولت الکترونیک با هدف تکریم مردم بدون مراجعه حضوری در تبریز درحال تحقق است و تحولات صنعت برق براساس ارائه خدمات غیرحضوری پیش‌بینی شده است که طرح فهام، سنم و برق آینده نمونه‌هایی از آن است. وی افزود: در تحولات بخش توزیع، طرح قبض سبز و ایجاد نسخه دیجیتال از مهر سال گذشته آغاز شده و با موفقیت موجب حذف قبوض کاغذی شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح چاوش گفت: هدف از اجرای این طرح این است که ولتاژ برق مصرفی مشترکان کنترل شود تا ولتاژ مصرفی همراه استاندارد باشد بر این اساس همواره پایش ولتاژ مشترکان انجام می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: براساس طرح هما نیز طرح هوشمند‌سازی مراکز حوادث و اتفاقات اجرا و اقدامات انجام شده به‌صورت شفاف مشخص می‌شود در واقع تسریع در رفع حوادث عملیاتی می‌شود و خودروهای مربوط به مرکز حوادث به جی‌پی‌اس مجهز می‌شوند. وی اظهار کرد: براساس طرح سیما نیز شرکت توانیر شاخص‌های خدمت‌رسانی به مردم را از طریق سیستم و سامانه‌ها به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌کند. وی گفت: طرح سیما باعث ایجاد رقابت خدمت‌رسانی به مردم بین شرکت‌های توزیع برق شده که اکنون ۳۷ خدمت مختلف را در این قالب شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از راه‌اندازی اپلیکیشن سراسری غیرحضوری برق با ارائه ۳۹ نوع خدمت به نام «برق من» خبر داد. کاظمی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار گرفته است.

کاظمی ادامه داد: با ثبت‌نام در این سامانه، مشترکان می‌توانند تمام خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن‌همراه خود در هر زمان و از هر نقطه‌ای و نصب آن از پرتال شرکت به آدرس www.toztab.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

شرکت توزیع نیروی برق تبریز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک دارد.