محبوبه ضیاء فروغی، مدیر بیمه‌های مسوولیت، مهندسی و انرژی شرکت بیمه تجارت نو بابیان این مطلب تاکید کرد: این مهم جز با تلاش شبکه فروش و تعامل همکاران شعب سراسر کشور نمی‌توانست محقق شود.

وی، آموزش شبکه فروش، شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در برطرف کردن چالش‌های پیش رو در امر بازاریابی و فروش و ایجاد انگیزه برای رقابت در صنعت بیمه را از جمله ابزارهای تحقق این موفقیت برشمرد.

مدیر بیمه‌های مسوولیت، مهندسی و انرژی اذعان کرد: بیمه‌نامه‌های مسوولیت بعد از بیمه‌نامه‌های تکمیل درمان و شخص ثالث، سومین رشته با ضریب خسارت بالا در صنعت بیمه محسوب می‌شوند به همین دلیل فروش بیشتر توام با کنترل خسارت، جز از طریق شناسایی، کنترل و مدیریت ریسک امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی گفت: ضریب نفوذ رشته‌های بیمه مسوولیت در جامعه در مقایسه با سایر رشته‌های بیمه‌ای بسیار ناچیز است، بیمه‌های مسوولیت بیمه‌هایی با ماهیت حقوقی هستند.

ضیاء فروغی افزود: افراد چنانچه در صورت انجام یا ترک فعل به دیگران زیانی وارد کنند مسوول جبران خسارات وارده هستند، بنابراین با آگاهی آنها به مسوولیت‌های خود در تصدی انواع مشاغل، می‌توان شاهد رشد سهم این رشته در صنعت بیمه بود.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها و مکان‌های عمومی و تفریحی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: این امر نه‌تنها زیان قابل‌توجهی را به صاحبان مشاغل مرتبط با فعالیت‌های مذکور وارد کرد، بلکه صنعت بیمه را نیز تحت تاثیر قرارداد.

مدیر بیمه‌های مسوولیت، مهندسی و انرژی گفت: در راستای افزایش فروش، سیاست شرکت بیمه تجارت نو ارائه سرویس و خدمات مطلوب و مناسب در زمان بروز خسارت به مشتریان است.

وی اظهار کرد: در این شرایط، تنها با شناسایی و ارزیابی مناسب ریسک‌ها و آموزش رعایت اصول ایمنی متناسب با فعالیت مشاغل به بیمه‌گذاران، می‌توان زیان وارده به شرکت‌های بیمه‌ای در این حوزه را مدیریت کرد که نسبت خسارت پایین بیمه‌های مسوولیت، مهندسی و انرژی در تجارت نو موید این موضوع است.