لایحه یاد شده پس از بحث و تبادل‌نظر در کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان با اعمال اصلاحاتی در صحن شورای اسلامی شهر مصوب شد. براساس لایحه یاد شده طرح تفکیک زباله خشک از مبدأ به مدت سه سال با ترک تشریفات به مدیریت پسماند استان واگذار می‌شود و در صورت صلاحدید قابل‌تمدید است.

براساس تفاهم‌نامه بین شهرداری و سازمان پسماند برای اجرای این طرح، نظارت بر اجرای کار و ارزیابی دوره‌ای، تایید جدول زمانبندی عملیات اجرایی و تقویم سالانه، بررسی و تایید ایستگاه پردازش و ارائه سیستم نظارتی در مورد نحوه جمع‌آوری، تعامل با همشهریان، کنترل هدایا، نظارت بر تفکیک اقلام بازیافتی جمع آوری شده، بررسی صلاحیت خریداران و هماهنگی برگزاری جلسات لازم با دستگاه‌های اجرایی از تعهدات مجری این طرح است.

برگزاری جشنواره، نمایش‌های خیابانی، مسابقات و تبلیغات محیطی و ایجاد کمیته راهبری متشکل از نمایندگان شهرداری، سازمان پسماند، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر و اجرای محتوای آموزشی تهیه شده از اقدامات تعریف شده برای شهرداری در اجرای این طرح است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: یکی از مشکلات شهر ما وجود دوره‌گردها و زباله‌گردها است که با چرخ دستی اقدام به جمع‌آوری زباله‌های خشک می‌کنند و اگر قرار است در پسماند اتفاق بیفتد قبل از هر چیز این افراد باید جمع‌آوری شوند.

ناصر گرزین افزود: باید بعد از دو سال سهم مالی شهرداری از درآمد پسماندها در نظر گرفته شود و برای اجرای این موضوع توسط پیمانکار باید ضمانت اجرایی وجود داشته باشد و این موضوع در قرارداد باید لحاظ شود.