نارضایتی از رسیدگی به سیل‌زدگان

قاسم ساعدی با نارضایتی از روند نامناسب جبران خسارت‌های سیل در خوزستان اظهار کرد: در بحث جبران این خسارت‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری خوزستان هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته و نهایتا در این زمینه پرونده تشکیل شده است و این مساله برای کشاورزان و دامداران ملموس نبوده است. وی با بیان اینکه شاهد عزم جدی برای جبران خسارت‌ها نیستیم، افزود: پرداخت خسارت‌های ناشی از آسیب‌های سیل در خوزستان در حد تشکیل پرونده است و سایه یاس در حال غلبه بر مردم است. رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: جبران خسارت‌ها در بحث تعمیر، نوسازی و بازسازی منازل آسیب دیده از سیل در حد ارزیابی و برآورد است و در این زمینه نیز شاهد عملکرد مناسبی در استان نیستیم. در این خصوص افرادی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند نیز با مشکلاتی مواجه هستند و بانک‌ها زیر بار پرداخت خسارت‌ها نمی‌روند. ساعدی با بیان اینکه هیچ شخص سیل‌زده‌ای در خوزستان موفق به دریافت تسهیلات برای بازسازی مسکن خود نشده است ادامه داد: بانک‌ها دلایل خاصی را در بحث عدم پرداخت تسهیلات مورد نیاز به مردم مطرح می‌کنند و مشکلاتی برای مردم سیل‌زده می‌تراشند.

وی اظهار کرد: بانک‌ها مردم را پاس‌کاری می‌کنند و مردم از این مساله گله‌مند هستند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند به آنچه که برای جبران خسارت‌ها نیاز دارند دست پیدا کنند و هرچه سریع‌تر در منازل امن خود ساکن شوند. رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه راه در بحث بازسازی جاده‌ها ضعیف بوده است، گفت: در بحث جاده‌های روستایی و زیرساخت‌های متعددی که در سیلاب خوزستان آسیب دیده‌ است نیز شاهد عملکرد مناسبی از سوی اداره کل راهداری و همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیستیم و هیچ اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است. ساعدی ادامه داد: بهسازی روستاهایی که آب از آنها تخلیه شده و زیرساخت‌های آنها آسیب‌های جدی دیده است، هنوز آغاز نشده است و همچنان آثار جریان آب در آن روستاها وجود دارد و مردم با مشکلات فراوانی در آن مناطق دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری از تیم‌های اجرایی در مناطق سیل‌زده خوزستان حضور پیدا می‌کنند، عکس می‌گیرند و گزارش تهیه و سپس منطقه را ترک می‌کنند اما تاکنون کار اجرایی ملموسی که مردم سیل‌زده خوزستان آن را لمس کنند، انجام نگرفته است. رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: انتظار داریم تا قدمی در جهت دلگرم کردن مردم از سوی مسوولان اجرایی برداشته شود، زیرا اکنون وارد خردادماه شده‌ایم و مردم همچنان درگیر مشکلات سیلاب هستند. همت مناسبی از سوی مسوولان در بحث جبران خسارت‌های سیلاب وجود ندارد و همه چیز در حد قول و شعار است. ساعدی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در پساسیل مردم با آنها مواجه هستند، سایه یاس بر مردم سنگینی می‌کند و مردم مایوس شده‌اند. فقط جلسات برگزار می‌شود و شعار داده می‌شود، اما هیچ اقدام اجرایی قابل‌توجهی که مردم آن را به چشم ببینند و آن را لمس کنند در هیچ‌کدام از شهرستان‌های خوزستان انجام نگرفته است و این مساله شایسته مردم خوزستان نیست. وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی زیر بار مصوبات کمیته بازسازی و نوسازی سیلاب خوزستان نمی‌روند و به نوعی می‌توان گفت که از زیر کار در می‌روند و نسبت به این مصوبات بی‌توجه هستند. امیدواریم در این زمینه با همت و تلاشی که از سوی دستگاه‌های اجرایی و مسوولان انجام می‌گیرد، شاهد انجام اقدامات ملموس و خوبی برای حل مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده خوزستان باشیم.