وی با اشاره به اجرای کارگاه‌های آموزشی و‌برنامه‌های مفرح در این جشنواره اظهار کرد: از مهم ترین اهداف این جشنواره برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مصرف ماهی، آشنایی بیشتر شهروندان با انواع آبزیان و روش‌های مختلف طبخ، آشنایی بیشتر با مزایای مصرف ماهی و میگو است که در نهایت منجر به افزایش سرانه مصرف ماهی در استان خواهد شد.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به جایگاه میگو در گمیشان و وجود تنها مجتمع پرورش میگو شمال کشور در این شهرستان افزود: به زودی پایانه عرضه در این شهرستان احداث خواهد شد که این پایانه می‌تواند نقش موثری در صادرات این محصول ارز آور داشته باشد. وی یادآور شد: برای فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان، سال گذشته ۷ جشنواره و در سال جاری ۴ جشنواره برای استفاده بیشتر مردم از آبزیان از سوی اداره کل شیلات در شهرستان‌ها و روستاهای مختلف استان برگزار شده است.  مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه میانگین مصرف آبزیان در دنیا ۲۰ کیلوگرم در سال است، خاطرنشان کرد: میانگین مصرف آبزیان در کشور ۴/ ۱۰ کیلوگرم و در استان ۹ کیلوگرم است که باید با فرهنگ‌سازی صحیح در راستای مصرف بیشتر این رقم افزایش یابد.  قدس علوی از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری گرگان خواست برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره ملی همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین در این جلسه فرماندار گرگان با بیان اینکه توجه به تغذیه سالم شهروندان دارای اهمیت است، تصریح کرد: برگزاری مستمر این جشنواره‌ها باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و مکانی در استان با حمایت اداره کل شیلات به عرضه آبزیان اختصاص یابد. ابوالقاسم صفوی یادآور شد: صدا وسیما نقش مهمی در فرهنگ‌سازی استفاده از آبزیان دارد که می‌تواند با تولید برنامه‌هایی به این منظور نقش خود را به خوبی ایفا کند. در این نشست دبیر جشنواره ملی طبخ آبزیان اظهار کرد: در این جشنواره ۲۸ غرفه شامل آموزش طبخ آبزیان، عرضه زنده آبزیان، ویژه کودک و نوجوان و دیگر برنامه‌های جانبی پیش بینی شده است. امیر بهادران تصریح کرد: گلستان رتبه سوم تولید میگو و رتبه چهارم تولید ماهیان گرم‌آبی را دارد و انتظار می‌رود با برگزاری چنین جشنواره‌هایی میزان گرایش مردم استان به استفاده از ماهی و میگو افزایش یابد.