محمدرضا قربانی، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از ورود نخستین محموله دام از قزاقستان از طریق پایانه ریلی اینچه‌برون خبر داد و افزود: این محموله نخستین محموله دام زنده است که از قزاقستان وارد استان می‌شود. وی افزود: این محموله شامل ۴۰۰ راس گوسفند زنده است که در بدو ورود به گلستان پس از گذراندن مراحل قانونی و قرنطینه‌های لازم از طریق خطوط ریلی اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق۲ به استان گلستان وارد و در ایستگاه پتروشیمی تخلیه شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق۲ اظهار کرد: در سفر هیات استان گلستان به‌ریاست استاندار به قزاقستان و تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداران گلستان و استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان امضا شد یکی از محورهای تفاهم‌نامه، توسعه کریدور ریلی ایران ــ ترکمنستان ــ قزاقستان بود.

قربانی افزود: در این نشست مقرر شد که برای گسترش ارتباطات تسهیلاتی در نظر گرفته شود و بر استفاده از حوزه ریلی برای مناسبات تجاری تاکید شد که به این منظور نخستین محموله دام زنده از طریق حوزه ریلی وارد شد. وی اظهار کرد: خطوط ریلی یکی از ارزان‌ترین، امن‌ترین و مناسب‌ترین راه‌های انتقال محموله‌های تجاری برای بازرگانان است و بازرگانانی که به واردات دام زنده از قزاقستان تمایل دارند برای دریافت مجوز می‌توانند تقاضای خود را به دامپزشکی استان ارائه کنند.