وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با کمبود ۱۲۰۰ نیروی انسانی مواجه بود، افزود: این مشکل از طریق استخدام نیروهای جدید در قالب ماده ۲۸، به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس و بازنشسته‌ها و همچنین مدارس خرید خدمات آموزشی جبران شد. به‌طوری‌که امسال هیچ مدرسه‌ای بدون مدیر و هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نبود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به افتتاح ۳۶ مدرسه در ابتدای مهر امسال گفت: ۱۸۷ کلاس درس که با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده بود، از مهر امسال در اختیار حدود ۴هزار دانش‌آموز قرار گرفت.

گوهری‌راد در ادامه به دستاوردهای سفر اخیر وزیرآموزش و پرورش به گلستان اشاره کرد و گفت: در این سفر ساخت ۳مدرسه در شهر گرگان، تامین اعتبار برای تکمیل فازنخست اردوگاه دانش‌آموزی نشاط، ساخت کانون فرهنگی تربیتی در سیمین‌شهر و همچنین تامین اعتبار ۳‌میلیارد تومانی برای احداث مجتمع رفاهی فرهنگیان استان به تصویب رسید.

وی به تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان طرح فرهنگی، آموزشی و رفاهی در سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به استان گلستان اشاره کرد و افزود: ایجاد سالن ورزشی، ساخت مدرسه، تامین اعتبار برای فازهای بعدی اردوگاه دانش‌آموزی، ساخت کانون فرهنگی تربیتی و هنرستان و همچنین تامین اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی رفاهی شهرستان علی‌آبادکتول از مصوبات سفر اعضای کمیسیون آموزش به استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها در قالب بودجه سال ۹۸ پیگیری و انجام خواهد شد.