تجهیز و آماده‌سازی دو شعبه دیگر در ایلام و بوشهر اکنون تمام شده و به زودی پس از افتتاح رسمی، خدمات‌رسانی خود را به نابینایان و کم‌بینایان این دو شهر نیز آغاز خواهند کرد.مراسم افتتاح کتابخانه گویای کرمان با حضور مدیران بخش مسوولیت‌های اجتماعی سامسونگ، نمایندگان انجمن نابینایان کشور، در کنار مدیران کل بهزیستی، امور اجتماعی و فرهنگی استان در باغ کتابخانه ملی کرمان برگزار شد.علی‌اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران با اشاره به آثار مثبت راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا گفت: زمانی که با همکاری شرکت سامسونگ این حرکت بزرگ فرهنگی را شروع کردیم، تنها ۴۰ عنوان کتاب کودک در یکی از مراکز نابینایان وجود داشت که این تعداد کم هم در دسترس کودکان نابینا نبود.

مدیرعامل انجمن نابینایان ایران با اشاره به همکاری پنج ساله با شرکت سامسونگ اظهار امیدواری کرد: این همکاری باز هم ادامه پیدا کند و در سال آینده شاهد افتتاح بیستمین یا سی‌امین شعبه از کتابخانه‌های گویا باشیم. در ادامه این مراسم فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ گفت: از پنج سال پیش که تجهیز این مراکز را آغاز کردیم، تعهد و علاقه ما برای کمک موثر به رشد جامعه نابینایان و کم‌بینایان، همین‌طور تشویق این افراد به شناخت توانمندی‌هایشان و تقویت آنها هر روز بیشتر از روز قبل شده است.وی با اشاره به سابقه انجام طرح‌های متعدد مسوولیت اجتماعی سامسونگ افزود: طرح‌های مسوولیت‌های اجتماعی سامسونگ در چهار حوزه اشتغال، آموزش، سلامت و محیط‌زیست تعریف و در هر حوزه‌ هم نمونه‌هایی موفق توسط سامسونگ انجام شده است.  در ادامه این مراسم منصور شادکام، قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران گفت: نخستین شعبه از این کتابخانه‌ها در سال ۹۱ و در شهر زنجان افتتاح شد.

وی به نتایج راه‌‌اندازی کتابخانه‌های گویا در میان جامعه نابینایان اشاره کرد و گفت: شرکت سامسونگ با راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا کار بزرگی برای نابینایان انجام داده است. این شرکت با قبول هزینه‌های ایاب‌وذهاب نابینایان باعث شده تا کودکان و نوجوانان نابینا به راحتی به این کتابخانه‌ها بیایند و علاوه بر کتاب خواندن، مهارت‌هایی همچون آموزش کامپیوتر، خط بریل، قصه‌گویی، خیاطی، سفالگری و برقراری ارتباط با دنیای اطراف را بیاموزند.راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های گویای ایران از ۵ سال پیش بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان انجمن نابینایان ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شرکت سامسونگ، به‌عنوان یکی از طرح‌های مسوولیت اجتماعی این شرکت در حال اجرا است. اکنون ۱۲ کتابخانه گویا در ۱۲ شهر ایران فعال هستند که با افتتاح این سه شعبه جدید تعداد آنها به ۱۵ مرکز خواهد رسید. نزدیک به ۱۵۰۰ کتاب صوتی در این کتابخانه‌ها در دسترس کودکان قرار دارد تا به آنها گوش دهند.