زاهدی با اشاره به مخالفت خود در عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه‌ها افزود: این موجب ضرر و زیان اصناف، مصرف‌کنندگان و خریداران است و باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. استاندار با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی تنها خرید کالای ایرانی نیست، گفت: با روش‌های مختلف می‌توان برای حمایت از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب تولید داخل اقدام کرد تا مصرف کالای ایرانی را با تحریک تقاضا و بازار در جامعه نهادینه کنیم. وی اظهار کرد: با استفاده از سامانه‌های جدید و تکنولوژی‌های به روز نیز می‌توان برای فروش و معرفی کالای ایرانی اقدام و مردم را با محصولات با کیفیت ایرانی آشنا کرد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز فرهنگ‌سازی و تبلیغات برای تحقق شعار سال را بسیار ضروری دانست و گفت: با همکاری رسانه‌ها می‌توان برای معرفی واحدهای نوآور و محصولات اصیل ایرانی اقدام کرد.

علیرضا کشاورز قاسمی افزود: بسیاری از کالاهای با کیفیت موجود در بازار ساخت داخل بوده اما متاسفانه به‌دلیل معرفی نشدن مناسب آنها این مساله هنوز جایگاه اصلی خود را در میان مصرف‌کنندگان ما به دست نیاورده است. وی گفت: برای تحقق شعار سال باید برای تحریک تقاضا، پایداری و بهبود عرضه اقدام کنیم که در این راه نقش دستگاه‌های اجرایی انکارناپذیر است. به گفته کشاورز، تهیه بن‌کارت‌های خرید و تسهیلات کم‌بهره برای اقشار مختلف مردم در افزایش خرید کالاهای ایرانی می‌تواند بسیار موثر باشد. وی اضافه کرد: باید قیمت تمام‌شده کالاهای داخلی در بازار کاهش یابد تا تولیدات داخلی نیز بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

وی با اشاره به نوسان قیمت ارز گفت: این مساله موجب شده تولیدکنندگان داخلی تکلیف خود را برای تولید و عرضه محصولات ندانسته و در نهایت نیز این بلاتکلیفی برای اشتغال و اقتصاد استان و کشور مفید نخواهد بود. سیدعلی حسینی، عضوهیات نمایندگان اتاق قزوین نیز گفت: در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور که باحضور رئیس کمیسیون صادرات مجلس برگزار شد، پس از بحث و بررسی سه ساعته به این نتیجه رسیدیم که ۷۰درصد صادرات غیرنفتی متعلق به پتروشیمی و فولاد است و ۳۰درصد باقی‌مانده به بخش خصوصی اختصاص دارد.