مجید خدابخش با بیان اینکه احداث خط‌آهن بستان‌آباد به سراب جزو طرح‌هایی است که در بودجه سال آینده نیز آمده است، افزود: انتظار داریم آگهی انتخاب پیمانکار این طرح هر چه زودتر چاپ شود تا عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۷ شروع شود.  وی خاطرنشان کرد: علت اصلی اتصال شهر سراب به شبکه ریلی، ظرفیت‌های بالای شهرستان و نیز وجود نفلین سینیت، حجم بالای بار و ترافیک در این مسیر است.  خدابخش ادامه داد: قرار است در بلندمدت سالانه بیش از یک میلیون تن بار از این منطقه با خط ریلی، جابه‌جا شود. استاندار آذربایجان شرقی در توضیح خط‌آهن بستان‌آباد به سراب اظهار کرد: این طرح به سه قطعه تقسیم شده است که قطعه اول در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده و ادامه محور به سمت اردبیل است.

خدابخش همچنین با مهم دانستن طرح راه‌آهن میانه - تبریز گفت: این طرح طبق قول‌های داده شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است ولی به علت بارش‌های اخیر و وجود معارض، شاهد زمانبر بودن اجرای طرح هستیم. وی خاطرنشان کرد: تکمیل ریل‌گذاری این طرح تا ایستگاه بستان‌آباد در فروردین سال ۱۳۹۷ خواهد بود و تا خرداد سال آینده طرح تا بستان‌آباد افتتاح می‌شود. استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح مشکل اعتباری ندارد، افزود: بودجه این طرح ۱۰ درصد بیش از پیش‌بینی، تخصیص یافته است. وی با اشاره به اهمیت طرح در توسعه و آبادانی شهرستان بستان‌آباد گفت: با افتتاح این طرح شاهد ایجاد بندر لجستیک و بارانداز در این شهرستان خواهیم بود. با اجرای طرح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد- تبریز، سرعت حرکت قطارهای مسیر تبریز - تهران به ۱۶۰ کیلومتر افزایش و طول مسیر نیز به ۶۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.  ظرفیت این طرح، بارگیری به میزان ۶ میلیون تن و مسافرگیری به میزان ۹ میلیون نفر در سال است.

 توسعه خدمات عمومی در روستاهای حومه، ضرورت ترافیکی شهر تبریز‌

شهردار تبریز بر لزوم توسعه خدمات عمومی در روستاهای پیرامون شهر تاکید کرد و گفت: تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، از نیازهای مبرم ساکنان روستاهای پیرامون تبریز است که در عین حال نقش موثری در تسهیل ترافیک شهر تبریز خواهد داشت. ایرج شهین‌باهر در دیداری که به همراه جمعی از اعضای شورای شهر با فرماندار شهرستان تبریز داشت، با اشاره به اینکه بخشی از ترافیک شهر تبریز، از مسیرهای روستایی حومه شهر نشات می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طراحی مسیرهای حمل‌و‌نقل و ایجاد سیکل‌ ترکیبی، راهکاری است که می‌تواند ورود خودرو به شهر را کاهش داده و باعث تردد ایمن و ارزان روستاییان شود. وی اظهار کرد: این مسیرها می‌تواند با در نظر داشتن تکمیل و توسعه خطوط مترو، طراحی شود تا در آینده نیز کارکرد بیشتری داشته باشد. شهین‌باهر ادامه داد: با توجه به ماموریت‌ها و نظارت‌های فرمانداری در مورد روستاها، امیدواریم زمینه‌های اجرایی این راهکار هرچه سریع‌تر فراهم شود.