وی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای ساخت ۳۹ مدرسه در مناطق زلزله‌زده منعقد می‌شود. وی با اشاره به حمایت‌های اتاق بازرگانی استان از مردم زلزله‌زده گفت: ارائه تسهیلات به تجار مناطق زلزله‌زده برای نخستین بار است که اتفاق می‌افتد و قصد داریم با این اقدام رونقی در تجارت ایجاد کنیم. به گفته وی، اتاق‌های بازرگانی کشور ۸/ ۴ میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده کمک کرده‌اند که در این میان اتاق‌های بازرگانی تهران و مشهد سهم بسزایی داشته‌اند. رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه گفت: علاوه بر ساخت ۳۹ مدرسه، اتاق ایران ۲ هنرستان نیز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه می‌سازد. غلامحسین شافعی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای تحویل مدارس تا شهریور سال ۹۷ می‌کنیم و در این راه نیازمند حمایت‌های مسوولان استان هستیم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق تهران نیز در این جلسه بر اهتمام هرچه بیشتر برای رفع مشکلات مردم استان تاکید کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی همچون تجارت دارد و نباید نرخ بیکاری بالایی داشته باشد.خوانساری یادآوری کرد: اتاق بازرگانی ایران تلاش می‌کند سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری در این استان سوق دهد.هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: ۱۳۶ مدرسه در زلزله آسیب دیده‌اند که ۳۹ مدرسه را اتاق بازرگانی ایران تقبل کرده و امروز تفاهم‌نامه آن منعقد می‌شود.

وی گفت: مدارس فوق تا مهر ۹۷ باید به بهره‌برداری برسد و ساخت آنها از ۲۰ فروردین سال آینده شروع می‌شود.بازوند اشاره‌ای به ظرفیت‌های استان کرد و افزود: مرز که زمانی تهدید محسوب می‌شد امروز یک فرصت محسوب می‌شود.بازوند گفت: در ۶ ماه نخست سال رشد صادرات استان منفی ۲ درصد بود و به رغم بسته شدن مرز پرویزخان در ۹ ماه امسال شاهد رشد ۵ درصدی صادرات بودیم و در ۳ ماه آخر هم رشد خوبی خواهیم داشت. وی با بیان اینکه مرز به‌عنوان یک اولویت کاری در دستور کار است، ادامه داد: زیرساخت‌های مرزهای استان را باید ارتقا داد و به دنبال این موضوع هستیم.استاندار گفت: نرخ بیکاری بالا بیشتر از ناحیه خدمات و صنعت است و پرچمداری بخش خدمات را به گردشگری سپرده‌ایم.مرزبان نظری، مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز  اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه قرار است اتاق بازرگانی ایران ۳۹ مدرسه با ۱۰۲ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بسازد.

نظری با اشاره به ورود خوب خیرین در موضوع ساخت‌وساز مدارس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افزود: خیرین ساخت ۵۰ مدرسه را در مناطق زلزله‌زده استان تقبل کرده‌اند و ۱۱ مدرسه دیگر نیز توسط پویش «ایران من» و موسسه «نیکوکاران» در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساخته خواهد شد.مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه با بیان اینکه در انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت مدارس در مناطق زلزله‌زده استان تلاش شده تا کمبودهای سرانه فضای آموزشی استان جبران شوند، اظهار امیدواری کرد: این مدارس تا مهر سال آینده آماده بهره‌برداری شوند.مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت بازسازی فضای آموزشی در مناطق زلزله‌زده استان افزود: بازسازی فضاهای آموزشی برای فراهم کردن شرایط مناسب تحصیل دانش‌آموزان این مناطق دارای اهمیت است.