سهراب براندیشه، رئیس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه در نشست تخصصی «نفت، علم و صنعت» که در محل پالایشگاه کرمانشاه برگزار شد، یکی از عوامل مهم توسعه را ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه دانست و افزود: این تجربه موفق در کشورهای پیشرفته وجود دارد و برقراری و تقویت این ارتباط می‌تواند موجب افزایش نوآوری و انتقال دانش و فناوری شود.براندیشه با بیان اینکه پالایشگاه توانمندی و ظرفیت‌های علمی خوبی دارد، گفت: برخی مهندسان پالایشگاه نخبگان علمی هستند و قرارگیری آنها در کنار دانشگاه و استفاده از علم روز دنیا در حوزه نفت می‌تواند در پیشبرد فعالیت‌های پالایشگاه موثر باشد.

رئیس هیات مدیره پالایشگاه نفت کرمانشاه با اشاره به دانشکده نفت در دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: پایگاه این دانشکده و دانشجویان آن باید پالایشگاه باشد و ارتباط دانشکده نفت با پالایشگاه بیش از پیش تقویت شود. براندیشه با بیان اینکه در دانشگاه مباحث تئوری صرف مطرح می‌شود، گفت: باید مکانی برای عملیاتی کردن این اندوخته‌های علمی باشد که در این زمینه آغوش پالایشگاه به روی دانشگاه باز است. وی افزود: پایان‌نامه‌ها و طرح‌های دانشگاهی می‌تواند به‌صورت مشترک انجام شود که این ارتباط هم به نفع دانشگاه و هم به نفع پالایشگاه است.

وی همچنین با اشاره به تولید نفت کوره مرغوب در پالایشگاه گفت: از این محصول می‌توان بیش از ۱۰۰ فرآورده به دست آورد که همه این توفیقات جز در سایه همکاری با دانشگاه حاصل نمی‌شود. براندیشه در ادامه با اشاره به واگذاری ۶۰درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: تلاش ما تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی پالایشگاه است و در این زمینه دو طرح مهم در دستور کار داریم که همکاری دانشگاه را می‌طلبد. وی افزود: یکی از این طرح‌ها تولید «هگزان بدون بنزن» است که اکنون این محصول از خارج وارد کشور شده و پالایشگاهی در کشور آن را تولید نمی‌کند که تلاش داریم در این زمینه سرآمد باشیم.