مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در این مراسم اظهار کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۹۰میلیون دلار، قرار است سالانه ۱۵۰ هزار تن پروپیلن و مشتقات پایین‌دستی تولید کند.وی در ادامه با بیان اینکه افزایش ۷ تا ۸ میلیون تنی ظرفیت محصولات بالادست پتروشیمی از ثمرات توسعه منطقه است که امیدواریم شاهد آن باشیم، گفت: اکنون ۶۰ تا ۷۰ طرح پایین‌دست امکان‌سنجی شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.سیدامید شهیدی‌نیا اظهار کرد: پروپیلن یکی از مواد پایه برای توسعه زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود و خوشبختانه در این طرح مسیر توسعه پایین‌دست و تکمیل زنجیره‌ ارزش نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی کوروش از نظر تولید یک طرح متوسط است، افزود: یکی از دغدغه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بحث اشتغال است و در این زمینه برای اشتغال غیر از توسعه، راه حل دیگری وجود ندارد، از این‌رو همه باید دست به دست هم بدهیم تا مسیر توسعه را هموار کنیم. شهیدی‌نیا تصریح کرد: اکنون ۲۷ طرح در منطقه در حال ساخت است که پیشرفت آنها از ۷ درصد تا ۹۰ درصد است. با تکمیل این طرح‌ها در چند سال آینده و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در این زمینه، ظرفیت خوبی در منطقه ایجاد می‌شود. وی ادامه داد: ۲۱ طرح از این ۲۷ طرح در بخش میانی صنایع پتروشیمی است و ۶ طرح از آنها واحدهای خدماتی هستند که در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

شهیدی‌نیا اظهار کرد: در زمینه‌ سرمایه‌گذاری در منطقه با استقبال خوبی مواجه هستیم و اکنون ۲۴ طرح در دست مطالعه داریم که سرمایه‌گذاران آنها نیز مشخص شده است.مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به توسعه منطقه اظهار کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که برای توسعه پیش‌رو است، کمبود زمین است که برای حل آن، طرح توسعه منطقه را در حال مطالعه داریم. در این زمینه امیدواریم با به‌ثمر رسیدن آن، موج دوم توسعه را در منطقه شاهد باشیم.وی افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌عنوان سازمان متولی و مسوول پشتیبانی و ارائه‌ زیرساخت‌های لازم به سرمایه‌گذاران، تمام تلاش خود را برای ایجاد بستر توسعه به‌کار می‌گیرد.