ماندگاری رسانه‌ها با توجه به اقتصاد رسانه

وی اظهار کرد: اگرتوسعه همه جانبه در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رخ دهد می‌توانیم به نتیجه برسیم و زندگی بهتری برای مردم مهیا کنیم در غیر این صورت با فاصله طبقاتی مواجه خواهیم شد. استاندار یادآورشد: رسانه‌ها در توسعه کشور و استان و آگاهی‌بخشی نقش بی‌بدیلی دارند. زاهدی افزود: اکنون دیگر رسانه‌ها از حالت خبررسانی گذشته‌اند و وارد عرصه آگاهی‌بخشی شده‌اند از این رو باید تحلیل، تفسیر و نقد سازنده مورد توجه جدی قرار گیرد و حمایت شود.استاندار قزوین اظهار کرد: بیشتر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی در معیشت و اقتصاد مشکل دارند و با یک انتقاد شاید دچار بحران شوند، اما حل آنها نیازمند نگاه کشوری است.

زاهدی گفت: اگر استان‌ها اختیار داشتند می‌توانستند مشکلات رسانه‌ها را حل کنند اما امروز این اختیار از مدیران سلب شده و باید کشور برای حل مشکلات اقتصادی رسانه تصمیم‌گیری کند. وی گفت: سالانه ۴۸ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌شود که اگر ۵۰۰ میلیارد تومان آن به رسانه‌ها داده می‌شد مشکلات حل شده بود. زاهدی درباره توزیع عادلانه آگهی در میان نشریات محلی گفت: این‌ مسائل و توزیع عادلانه آگهی‌ها را در شورای اداری مطرح می‌کنم. استاندار یادآورشد: مدیران رسانه‌ها نظرات خود را برای حل مشکلات به خانه مطبوعات ارائه کنند تا در جلسه‌ای با اعضای خانه مطبوعات به جمع‌بندی واحدی برسیم و آن را به وزارتخانه منعکس کنیم. زاهدی در ادامه گفت: اگر در استان با من همکاری شود به حوزه فرهنگ نگاه ویژه‌ای خواهم داشت و به این منظور ضمن تشکیل شورای خوشنویسی برای برگزاری مستمر دوسالانه خوشنویسی هم اقدام خواهیم کرد.

 فعالیت ۱۰۷ رسانه مکتوب در قزوین

اکبر اسکندری‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این نشست گفت: در استان بیش از ۱۰۷ رسانه مکتوب فعالیت می‌کنند که ۵۰ مورد آنها از دولت یازدهم مجوز گرفته‌اند. وی اظهار کرد: در استان دو نشریه الکترونیک علمی و تخصصی وابسته به دانشگاه و ۴۰ فقره نشریه سراسری، ۱۳ خبرگزاری و یک پایگاه خبری فعال هستند و در مسیر اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنند.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: زمان صدور مجوز از سه تا ۵ سال به حداقل ۵ ماه تا حداکثر یکسال رسیده که این روند به افزایش کمی رسانه‌ها کمک کرده است.وی از قطع یارانه مطبوعات خبرداد و اظهار کرد: به‌دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی یارانه مطبوعات مدتی است که قطع شده و امیدواریم با کمک استاندار بتوانیم از رسانه‌های تاثیرگذار حمایت لازم را به عمل آوریم.

تحقق توسعه پایدار نیازمند کمک رسانه‌ها

نصرت‌الله علیرضایی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین نیز در هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها گفت: توسعه پایدار و متوازن نیاز به کمک رسانه‌های مستقل و دلسوز و متعهد دارد و همه باید در استان تلاش کنیم تا این امر ممکن شود.  وی اظهار کرد: در عصری که دهکده جهانی زندگی همه مردم را تحت تاثیرقرار داده است موضوع روشنگری از سوی اصحاب رسانه خیلی جدی شده و جایگاه این ابزار مدرن را در توسعه و آگاهی بخشی تقویت کرده است. دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین افزود: رسانه‌ها باید ابتدا خود قوی و توانمند شوند، سپس با اطلاع‌رسانی دقیق در انتقال باورهای درست همت کنند تا توسعه پایدار محقق شود.مسوولان رسانه‌های گروهی استان نیز دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را با استاندار در میان گذاشتند و خواستار توجه بیشتر به رسانه‌ها و حل مشکلات خود شدند.