5 زورخانه معروف اصفهان را بشناسید

 اصفهان به عنوان شهری تاریخی نیز دارای چندین زورخانه معروف می باشد که از دل آنها پهلوانان بسیار زیادی رشد کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۵ زورخانه اصفهان بپردازیم. (برای سفر به اصفهان بهترین بلیط هواپیما را رزرو کنید.)

معرفی زورخانه های اصفهان

۱. زورخانه علی قلی آقا

این زورخانه از قدیمی ترین زورخانه های اصفهان است که در منطقه ی علی قلی آقا واقع شده است. به دلیل قدمت بالای این زورخانه ورزشکاران و پهلوانان، آن را به عنوان پایتخت ورزش پهلوانی می شناسند. زورخانه علی قلی آقا معمولا به عنوان میزبان مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه ای شناخته می شود. برای سفر به اصفهان و دیدن جاذبه های آن همین امروز اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید.

آدرس: خیابان مسجد سید، جنب بازارچه علی قلی آقا

2. زورخانه نجارپور

این زورخانه همانند یک موزه است که در آن می توانید تصاویر پهلوانان و قهرمانان این ورزش را نظاره کنید. چراغ این زورخانه به لطف مرشد معروف آن علی زنگنه 24 سال است که روشن مانده و همه روزه علاقه مندان زیادی پای قصه های گلستان و بوستان و شاهنامه اش می نشینند.

آدرس: میدان شهدا، خیابان ابن سینا، کوچه سنبلستان، جنب بازارچه

3. زورخانه صاحب الزمان

این زورخانه نیز یکی دیگر از زورخانه های قدیمی اصفهان می باشد که پهلوانان و قهرمانان زیادی را پرورش داده است. زورخانه صاحب الزمان همه روزه از ساعت 4 الی 8 شب نمایش ورزش باستانی دارد و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

آدرس: خیابان معراج، بعد از پل تمدن، کوچه هدایت

4. زورخانه فتوت

این زورخانه با داشتن زیربنایی به مسافت 700 متر مربع، برای ورزش های زورخانه ای، پهلوانی، کشتی و ورزش های رزمی احداث گردیده است.

آدرس: خوراسگان، خیابان مسجد علی، انتهای خیابان، روبه روی پارک

5. زورخانه علی ابن ابی طالب (ع)

این زورخانه یکی از بخش های مجموعه فرهنگ و قرآن و ورزش علی ابن ابی طالب (ع) در اصفهان می باشد که در آن ورزش پهلوانی و زورخانه ای به صورت علمی و پایه ای به ورزشکاران آموزش داده می شود.

آدرس: فلکه شهدا، ابتدای خیابان ابن سینا

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.