ارزانترین کشور برای اقامت اروپا را می شناسید؟

دلایل افراد برای انجام اینکار بسیار متنوع است. برخی به دنبال تحصیل، افرادی به دنبال کار و عده ای دیگر نیز برای زندگی به دنبال اقامت اروپا می گردند. خوشبختانه موسسات معتبر بسیاری نیز در این زمینه فعالیت می کنند، برای مثال موسسه حقوقی سایرس یکی از همین مجموعه هاست. اما ارزانترین کشور برای اقامت اروپا کجاست؟

اخذ اقامت اروپا با کمترین هزینه ممکن رویا نیست!

حتما شما هم در بین دوستان خود شنیده اید که به دنبال راهی برای اخذ اقامت اروپا می گردند و رویای مهاجرت در سر دارند. عده بسیاری از این افراد دانشجویان هستند که به دنبال راهی برای پیشرفت بیشتر می گردند. به همین دلیل متعاقبا به دنبال راهی می گردند که هزینه های کمتری را هم به آنها تحمیل کند.

خوشبختانه کشور های بسیاری در سراسر دنیا وجود دارد که می توانید با کمترین هزینه ممکن اقامت آنها را به دست بیاورید. این شرایط در قاره اروپا هم برقرار است و بسیاری از کشور های اروپایی ویزای دائم خود را با هزینه ای منطقی در اختیار افراد قرار می دهند. اما کدام کشورها؟

ایتالیا، کشوری کم هزینه برای زندگی در اروپا

ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا یکی از کشور های بسیار زیبای اروپایی است که برخلاف انتظار هزینه های خیلی زیادی برای زندگی نیاز ندارد. ایتالیا در ناحیه اروپای جنوبی قرار دارد و پایتخت آن نیز شهر رم است. همانطور که انتظار می رود همانند دیگر کشور های اروپایی واحد پول مردم این کشور نیز یورو است.

مسلما اگر قصد زندگی در شهر رم به عوان پایتخت ایتالیا را داشته باشید، هزینه های بسیار زیادی پیش روی شماست، اما می توانید به فکر زندگی در شهر های کوچک نیز باشید.  خوشبختانه دولت ایتالیا نیز راه های بسیاری مانند اقامت تمکن مالی ایتالیا، اقامت تحصیلی، ویزای کاری و بسیاری موارد دیگر را در اختیار مردم دنیا قرار داده است.

سایرس2

بدین ترتیب در صورت تمایل به انتخاب ایتالیا برای زندگی می توانید راه ارزان و ساده ای برای گرفتن اقامت پیدا کنید. ایتالیا همچنین دارای اقتصاد بسیار پویا و فعالی است و در صورت سفر به این کشور زیبا برای زندگی، دغدغه کار هم نخواهید داشت.

زندگی ارزان در یونان یا جمهوری اِلینیک

یونان یکی دیگر از کشور های قاره اروپاست که به واسطه تاریخ عظیم و گسترده ای که دارد در تمام دنیا شناخته شده است. کشور یونان در بخش جنوب شرقی اروپا و نزدیک به شبه جزیره بالکان قرار دارد. کشور بسیار تاریخی، دارای فرهنگی غنی و مهد حماسه های اساطیری که در بین تمام مردم دنیا مثال زدنی است.

یونان کشور بسیار شاد و مرفهی است و اقتصادی با شرایط بسیار مناسب دارد. به همین دلیل می تواند مقصد بسیار خوبی برای زندگی در قاره ای دیگر باشد. خوشبختانه مشابه با بسیاری دیگر از کشور های اروپایی، دولت یونان نیز راه های بسیاری را برای اخذ اقامت دائم در اختیار مردم دنیا قرار داده است.

سایرس3

برای مثال می توانیم به ویزای تحصیلی، ویزای کاری، خودحمایتی و یا ویزای طلایی یونان اشاره کنیم. مسلما این موارد تنها راه های اخذ اقامت یونان نیست و همگی آنها نیز هزینه های بالایی به دنبال ندارند. ویزای تحصیلی یونان می تواند یکی از راه های ارزان قیمت برای اخذ اقامت اروپا باشد.

در یک نگاه کلی شاید یونان کشور ارزان قیمتی به نظر نرسد، اما مسلما راه های بسیاری وجود دارد که بتوانید با هزینه ای اندک اقامت یونان را به دست آورید. پس یونان هم در لیست ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی قرار می گیرد.

آلمان، ارزان ترین کشور اروپایی برای تحصیل و زندگی

اگر قصد دارید علاوه بر تحصیل در اروپا به زندگی دائم در آن هم بپردازید، آلمان یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. تقریبا همه افرادی که به دنبال زندگی در اروپا هستند می دانند که آلمان یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل است.

در این کشور می‌توانید به دو زبان آلمانی و انگلیسی ادامه‌ تحصیل دهید. با این تفاوت که اگر زبان آلمانی بلد باشید، شانس بیشتری برای تحصیل رایگان در این کشور دارید. اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید از بورسیه‌های مختلفی که آلمان برای دانشجوهای خارجی می‌پردازد هم بهره ببرید.

سایرس4

بطورکلی هزینه زندگی و تحصیل در آلمان به ‌صورت متوسط ۷۰۰ یورو است. این در حالی است که متوسط دریافت بورس در این کشور حدوداً ماهانه هزار یورو است. پس اگر زیاد ولخرج نباشید می‌توانید هم در این کشور تحصیل کنید و هم‌مقداری پول هم ذخیره کنید. آلمان نیز مانند دیگر کشور های اروپایی راه های متنوعی مانند بلوکارت آلمان، کارآفرینی، ثبت شرکت، ویزای تحصیلی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار افراد قرار می دهد.

فرانسه یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است

فرانسه یکی دیگر از کشور های اروپایی است که مشابه با آلمان هزینه مناسبی برای زندگی و کار دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فرانسه برای تحصیل نیز کشور ایده عالی است، چراکه متوسط هزینه تحصیل در فرانسه حدود 300 یورو است. خوشبختانه تحصیل در بیشتر دانشگاه های فرانسه نیز رایگان می باشد. پس فرانسه نیز می تواند گزینه بسیار مناسب و ارزان قیمتی برای زندگی در اروپا باشد.

مسلما اگر زبان فرانسوی بلد باشید شانس بیشتری برای درآمد زایی در فرانسه خواهید داشت، اما جای نگرانی هم وجود ندارد. در فرانسه نیز همانند دیگر کشور های دنیا راه های بسیاری برای اخذ اقامت و پیدا کردن کار وجود دارد. خالی از لطف نیست اگر به این موضوع اشاره کنیم که بهترین راه برای اخذ اقامت این کشور اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه است.

به عنوان آخرین گزینه خالی از لطف نیست اگر از کشور اسپانیا به عنوان یکی دیگر از کشور های ارزان اروپا برای زندگی نیز نام ببریم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.