راهنمای سفر به آمستردام

 این کشور همچنین مقصد خوبی برای دوچرخه سواران می باشد زیرا که دوچرخه یکی از اصلی ترین وسایل حمل و نقل مردم هلند محسوب می شود. هلند کشوری با هنری بسیار غنی است که در موزه ها و البته جشنواره‌های بسیاری که برای بزرگداشت تاریخ هنری اش برگزار می‌شود، قابل مشاهده است.

در شهر زیبای آمستردام، علاوه بر کانال‌های آبی درون شهر، کافه ها، ترامواها، دوچرخه سواران و گل‌فروشی‌ها همگی از جذابیت های شهر محسوب می شوند. اما گذشته از تمام زیبایی هایش، شما با یک شهر مهمان‌نواز روبرو خواهید شد و همچنین شاهد رستوران‌هایی خاص و باکیفیت، گالری‌های هنری و بوتیک‌های لوکس خواهید بود. این شهر با شهرهایی همانند برلین، پاریس و لندن یک تفاوت چشم گیر دارد، آمستردام شهر بزرگی نیست و به همین دلیل می‌توانید در جایی که رامبرانت روزی قدم میزد، با خیال راحت قدم بزنید و یا دوچرخه سواری کنید.

در آمستردام از کجاها دیدن کنیم؟

موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum)

در این موزه آثار هنرمندان بزرگی همچون رامبرانت و ورمیر نگهداری می‌شود و مهم‌ترین گنجینه هنری هلند را در اختیار دارد. پس از یک دهه بازسازی، بالاخره این موزه برای بازدید عموم آزاد شد.

خانه آنه فرانک (Anne Frank House)

آنه فرانک نوجوانی بود که با خانواده خود در خانه‌ای کنار کانال آب در آمستردام به مدت دو سال از ترس نازی‌ها مخفی شد. می‌توانید با تهیه بلیت آنلاین، به خانه آنه فرانک سر بزنید و با هلند دوران جنگ جهانی آشنا شوید.

موزه ون گوگ (Van Gogh Museum)

این موزه دارای بزرگ‌ترین مجموعه آثار ون گوگ است. بیش از ۲۰۰ نقاشی و ۵۰۰ طراحی از ون گوگ در این موزه به نمایش گذاشته شده است که می‌توانید از طریق این آثار با زندگی پربار اما کوتاه او آشنا شوید.

فلایتیو2

حلقه کانال آبی (Canal Ring)

این مسیر در قرن ۱۷، برای گسترش شهر در دوران طلایی هلند ساخته شد. این حلقه کانال آبی معروف که به صورت شاخه ای در شهر پخش شده، در فهرست یونسکو ثبت شده است. برای لذت بردن بیش تر از کانال های آبی، کافی است سوار قایق شوید و در مناطق اطراف گشتی بزنید.

فوندل‌پارک (Vondelpark)

این پارک بزرگ‌ترین پارک آمستردام و همانند یک تابلو نقاشی است. برای لذت بردن از یک آخر هفته در فصل تابستان به فوندل پارک سری بزنید و در کنار خانواده از سبزی و زیبایی آن لذت ببرید. تاریخ ساخت این پارک به سال ۱۸۵۹ برمی گردد.

موزه خانه رامبرانت (Rembrandthuis)

معروف‌ترین هنرمند آمستردام بین سال‌های ۱۶۳۹ تا ۱۶۵۶ در این خانه زندگی می‌کرده است. لوازم داخلی خانه همانند پیش دوباره بازسازی شده و جوری کنار هم چیده شده که شما تصور کنید رامبرانت هنوز هم در این خانه زندگی می‌کند.

میدان دام (Dam Square)

یکی از مهم‌ترین میدان‌های شهر، میدان دام است. بسیاری از مردم برای ملاقات‌ یکدیگر به این میدان می روند و بسیاری از هنرمندان خیابانی نیز در این میدان نمایش های بسیاری را اجرا می کنند.

باغ گل کوکنهوف (Keukenhof)

کوکنهوف بزرگ ترین باغ گل اروپا می باشد که در جنوب آمستردام واقع شده است.  هر بهار بیش از ۷ میلیون گل  در این باغ به نمایش گذاشته می شود. این باغ فقط به مدت دو ماه در بهار هر سال درهای خود را به روی عموم باز می کند.

بهترین آب و هوا برای بازدید از آمستردام

آمستردام در هر زمانی از سال مناسب بازدید است و همیشه شلوغ خواهد بود. همانند دیگر شهرهای شمال غربی اروپا، باید آماده تغییرات آب و هوایی لحظه ای در طول سفر خود باشید چرا که ممکن است در یک روز آفتابی نیز، شاهد بارش باران باشید. زمستان‌های آمستردام می تواند بسیار سرد باشد و همین باعث می‌شود که تعداد گردشگران در زمستان کم تر باشد. تابستان‌ ها هوا کمی خنک و کمی شرجی خواهد بود. عموما بیشترین بازدید از شهر در فصل تابستان است و همچنین بیشترین جشنواره ها در این فصل برگزار خواهد شد. اگر علاقه‌مند به گل و گیاه هستید، بهتر است از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه مه به این شهر سری بزنید و از باغ گل کوکنهوف دیدن کنید.

چگونه به آمستردام برویم؟

شما می‌توانید به صورت روزانه، با هواپیمایی لوفت هانزا از تهران به آمستردام سفر کنید. با کلاس بیزنس لوفت هانزا، از همان ابتدای سفر، می توانید راحتی و آرامش را تجربه کنید .در این کلاس پروازی، خستگی معنایی نخواهد داشت. شما می توانید در طول سفرتان صندلی خود را کاملا به صورت تخت درآورده و در آرامش استراحت کنید. منوی غذایی متنوع کلاس بیزنس به همراه نوشیدنی های گرم و سرد، سفر شما را لذت بخش تر خواهد کرد. راه بهتری برای پرواز نیست!

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.