کدام مدل از بی ام و سری 1 ارزش خرید بیشتری دارد؟

در این خودروهای کوچک خبری از زرق‌وبرق آن اسپرت‌های پر سروصدا نیست اما وظایفی که برای آن‌ها تعیین‌شده است را به بهترین شکل انجام می‌دهند. خرید بی ام و سری 1 در سراسر جهان یک معنی مشترک دارد و آن این است که شما صاحب یکی از کم‌خرج‌ترین و سخت‌جان‌ترین خودروهای جهان شده‌اید.

بی ام و از سال ۲۰۰۴ خودروهای کاربردی کوچک سری ۳ را در یک سری مستقل با نام سری ۱ به بازار عرضه کرد. در آن زمان هدف اصلی بی ام و شاید رقابت در بازار این خودروهای کوچک با رقیب دیرینه یعنی مرسدس بنز بود و این اتفاق تا حد زیادی نیز رخ داده است. در ابتدا مدل‌های هاچ‎بک، کروک و کوپه در این دسته حضور داشتند اما با آغاز فروش بی ام و سری ۱ نسل جدید در سال ۲۰۱۳ مدل‌های کوپه و کروک سری جدید ۲ را تشکیل دادند و از سری ۱ خارج شدند. به این ترتیب در حال حاضر خودروهای این دسته تنها شامل ۵ در هاچ‎بک ، ۳ در هاچ‎بک و ۴ در سدان هستند.

بی ام و 2

مشخصات خودروهای موجود در سری 1

با این‌که یک مدل سدان از سال 2017 به این دسته اضافه‌شده است، اما به‌طورکلی مدل‌های تشکیل‌دهنده این سری از نوع 5 در و 3 در هاچبک هستند. این خودروها به موتور 4 سیلندر بنزینی و دیزل به همراه موتور 6 سیلندر بنزینی مجهز شده‌اند. البته در سال 2015 موتورهای 3 سیلندر بنزینی و دیزل نیز به این دسته اضافه‌شده است. همه مدل‌های سری 1 به موتورهای توربوشارژ شده مجهز شده‌اند تا قدرت خروجی بیشتری داشته باشند. در این سری برعکس سایر رقبا موتور طولی روی بدنه این خودروها نصب‌شده است و همگی از نوع دیفرانسیل عقب هستند. همچنین در نسل جدید این خودروها آپشن 4 چرخ فعال نیز اضافه‌شده است که می‌تواند گزینه جذابی باشد.

بی ام و سری 1 در ایران

نسل جدید این خودرو در سال 2018 وارد بازار ایران شده است و هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به بازار خریدوفروش بی ام و سری ۱ در سایت دیوار گزینه‌های موجود در ایران را مشاهده کنید. سال‌ها قبل در سال 2005 نیز تعدادی از نسل اول این خودرو وارد ایران شده بودند که با استقبال خوبی روبه‌رو نشدند. نسل جدید این خودرو نیز همین مشکل را در ایران دارند. همان‌طور که اشاره کردیم در سرتاسر جهان بی ام و سری 1 جزو خودروهای ارزان‌قیمت بازار است که هدف آن خانواده‌های متوسط است. اما در ایران قیمت بی ام و سری 1 به‌گونه‌ای است که این قشر از جامعه به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند از پس هزینه‌های آن برآیند. افراد ثروتمند هم ترجیح می‌دهند خودروهای قوی‌تری خریداری کنند. در نتیجه با خرید بی ام و سری 1 به‌نوعی کار سختی برای فروش آن در آینده خواهید داشت.

بی ام و 3

بهترین مدل بی ام و سری 1 در ایران

در حال حاضر تنها دو مدل بی ام و سری 1، یعنی مدل‌های 120 و 125 از نسل جدید وارد بازار ایران شده‌اند. تفاوت زیادی در بدنه این دو خودرو وجود ندارد و هر دو از نوع 5 در هاچ‎بک هستند. اما تفاوت اساسی در موتور این دو خودرو است. درحالی‌که هردو مدل به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده‌اند اما توان خروجی آن‌ها باهم برابر نیست. موتور بی ام و 120 می‌تواند 181 اسب بخار نیرو تولید کند این در حالی است که موتور بی ام و 125 قوی‌تر است و توان خروجی آن 221 اسب بخار است. در نتیجه شتاب، سرعت و مصرف ترکیبی این دو خودرو نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

 بی ام و 120 شتابی در حدود 7.1 ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن به 230 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با این‌که بی ام و 125 با شتاب 6.1 ثانیه و حداکثر سرعت 243 کیلومتر بر ساعت خودرو سریع‌تری است درعین‌حال با مصرف ترکیبی 5.7 لیتر در مقابل 6.1 لیتر بی ام و 120، خودرو کم‌مصرف‌تری نیز محسوب می‌شود. به این ترتیب باید گفت با خرید بی ام و سری ۱ مدل ۱۲۵ صاحب بهتری مدل بی ام و سری 1 در ایران خواهید شد.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.