دنیای‌اقتصاد- اهواز- کیوانه گرجی: تعهد خوزستان در سال ۸۹ ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید بود که این استان توانست با ایجاد ۸۶ هزار شغل جدید از برنامه پیشی گیرد. استاندار خوزستان با بیان اینکه بر‌اساس برنامه پنجم توسعه باید ۳۹۲ هزار شغل در استان ایجاد شود، اظهار کرد: بر این اساس تعهد این استان در سال ۸۹ تولید ۸۲ هزار شغل جدید بود که با ایجاد ۸۶ هزار شغل جدید ، این تعهد بیش از برنامه پیش‌بینی شده محقق شده است.

سیدجعفر حجازی با بیان اینکه کارگروه اشتغال خوزستان به دلیل برگزاری منظم و مستمر جلسات به عنوان کارگروه نمونه کشوری معرفی شده از ایجاد ۱۳۷ هزار و ۷۵۰ شغل جدید در سال ۹۰ خبر داد و افزود: در آخرین نشست شورای‌عالی اشتغال، خوزستان، متعهد شد در سال جدید برای ۱۳۷ هزار و ۷۵۰ نفر ایجاد اشتغال کند که سهم تعهد هر دستگاه به زودی اعلام می‌شود. به گفته وی، سه هیات راست‌آزمایی نیز با حضور در خوزستان این آمارها را تایید کرد‌ه‌اند.

حجازی تاکید کرد: با توجه به اینکه برای تحقق اهداف توسعه اشتغال منابع بانکی و سپرده‌ها کفایت نمی‌کند، می‌توان با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی این مساله را جبران کرد. استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری دو همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان در سال۸۹ گفت: طرح‌های خوبی در این همایش‌ها ارائه شد که به واسطه آنها می‌توان در سال جدید نیمی از اشتغال را از طریق بخش خصوصی تامین کرد. حجازی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۸۹ اذعان کرد: با تلاش‌های مستمر دولت دهم در حال حاضر خوزستان از نظر درآمد استان سوم کشور و از نظر اعتبارات تخصیص داده شده با اختلاف زیاد در صدر سایر استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی از اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی غدیر و از بین بردن مشکل آب آشامیدنی مردم اهواز خبر داد و افزود: بحث ساماندهی فاضلاب شهرستان‌های استان که در چند سال ابتدایی شروع پروژه بدلیل کمبود اعتبار از پیشرفت خوبی برخوردار نبود با پیگیری‌های انجام شده مورد توجه دولت قرار گرفته است و با تصویب فروش اوراق مشارکت و انجام این مهم در سال ۹۰ اعتباری برابر با ۳۰ سال برای این پروژه تامین خواهد شد.

مقام عالی دولت در خوزستان با یادآوری تلاش‌های انجام شده در حوزه سیاسی اجتماعی و تبدیل شهر به شهرستان و روستا به بخش‌ اظهار داشت: در سال جدید تاسیس سه شهرستان جدید در استان در دستور کار دولت قرار دارد. وی افزود: ۱۵ روستای خوزستان نیز در سه ماه نخست سال جدید به شهر تبدیل می‌شوند و ارتقای پنج بخش جدید نیز مراحل نهایی خود را می‌گذراند. حجازی با اشاره به اقدامات سال ۸۹ در حوزه تقسیمات کشوری‌ اظهار کرد: در سال گذشته شهرستان جدید باوی پس از دو سال پیگیری تاسیس شد. وی عنوان کرد: هفت روستای خوزستان شامل جنت‌مکان، میداوودسفلی، مشراگه، گوریه، سماله و چغامیش به شهر ارتقا یافتند و بخش‌های جدید شهیون و خنافره نیز تاسیس شد.