دنیای‌اقتصاد- سمنان-عباس منصوریان: عبدالرضا ترابی نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، محور قم - گرمسار را از جمله پروژه‌های موفق وزارت راه و ترابری دانست. وی با بیان این مطلب افزود: استان سمنان در مسیر اصلی مسافرت‌های کشور قرار گرفته است و مسافرینی که قصد تشرف به بارگاه امام رضا(ع) را دارند باید از این استان عبور کنند و در هنگام بازگشت نیز استان سمنان مسیر اصلی اکثر مسافرین است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با تشریح ابعاد و مزیت‌های محور قم - گرمسار گفت: کاهش بار ترافیکی اتوبان قم - تهران و صرفه جویی در زمان و سوخت از اصلی‌ترین مزایایی این جاده است.

ترابی با اشاره به موقعیت کلیدی این محور خاطرنشان کرد: محور قم - گرمسار، مسیر حرم امام رضا(ع) به حرم حضرت معصومه (س) را حدود ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و با ساخت پمپ‌های بنزین و گاز، استراحتگاه، مسجد و مراکز درمانی و تفریحی اشتغال مستقیم خوبی به وجود می‌آید.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مدیران اجرایی، نمایندگان استان و حضور چندباره وزیر راه و ترابری در مسیر ساخت، بودجه این پروژه افزایش یافته و بدین ترتیب راه برای به بهره‌برداری رسیدن پروژه به صورت رسمی هموار شده است.