پذیره‌نویسی بیستمین بانک خصوصی با نام آریا

فاطمه بهادری

سهام بیستمین بانک خصوصی کشور با نام آریا روز شنبه پذیره‌نویسی می‌شود.

به گفته نماینده هیات موسس، بانک آریا به عنوان بیستمین بانک خصوصی کشور روز ۲۱ اسفندماه، یک هزار میلیارد ریال از سرمایه اولیه خود را از طریق فرابورس وشعب منتخب بانک ملت عرضه می‌کند. به میزان یکصد میلیارد ریال سهام از طریق فرابورس و۹۰۰میلیارد ریال از طریق شعب منتخب بانک ملت به عموم عرضه می‌شود.

قیمت اسمی هر سهم یک هزار ریال ومدت پذیره‌نویسی ۱۵روز کاری است.

یک هزار میلیارد ریال از دو هزار میلیارد ریال سرمایه اولیه از سوی هیات موسس نزد بانک مرکزی تودیع شده ویک هزار میلیارد ریال دیگر نیز از طریق پذیره‌نویسی تامین می‌شود.

تعیین مدیرعامل بانک آریا

در عین حال نماینده هیات موسس بانک آریا، ساسان منوچهری را به عنوان مدیر عامل پیشنهادی این بانک اعلام کرد.

ساسان منوچهری پیش از دیواندری سمت مدیریت عامل بانک ملت را برعهده داشت. همچنین نماینده هیات موسس،موسسان بانک را شامل ۱۰ شخصیت حقیقی دانست که از فعالان، تجار وتولید‌کنندگان بزرگ در بخش فولاد، ساختمان، موادغذایی وپیمانکاری هستند وهیچ شرکت حقیقی، حقوقی سهامی در این بانک ندارد. رشیدی و دهقان نیز برای هیات‌مدیره این بانک به بانک مرکزی

پیشنهاد شده‌اند.

افزایش سرمایه

وی از افزایش سرمایه بانک آریا تا شش هزار میلیارد ریال خبر داد که در مجمعی که به‌زودی برگزار می‌شود، تصویب خواهد شد. این افزایش سرمایه نیز توسط سهامداران تامین خواهد شد.

این بانک پس از بانک‌های اقتصاد نوین، پارسیان، کارآفرین، سامان، پاسارگاد، سرمایه،سینا، تات، شهر، دی، انصار، تجارت، رفاه، صادرات، ملت، حکمت ایرانیان، گردشگری، ایران زمین و موسسه توسعه وارد عرصه بانک‌های خصوصی کشور خواهد شد.