قیمت گذاری اقلام پرمصرف لوازم خانگی در ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی انجام می شود

دنیای اقتصاد-تبریز: محمدجعفر عظمائی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نظارت‌های دقیق و مستمر در فرآیند تولید و عرضه محصولات لوازم خانگی ادامه خواهد داشت و با توجه به اهمیت محصولات گروه لوازم خانگی در سبد خرید خانوارها به ویژه چهار محصول اصلی شامل یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی و پیش بینی افزایش تقاضا در ایام پایانی سال به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، قیمت گذاری این محصولات در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان، بازرسان و کارشناسان این اداره کل با رصد مستمر زنجیره توزیع (تولیدکنندگان و واردکنندگان تا مصرف کنندگان نهایی) با بهره گیری از اطلاعات موجود در سامانه جامع تجارت و سایر سامانه‌ها عملکرد فعالان این حوزه را بررسی و رصد می‌ شود.

وی با تاکید بر این که با هر گونه تخلف وفق مقررات قانونی برخورد قانونی می‌شود، گفت: با توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار، دستورالعمل ابلاغی، به تمام انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی استانی مرتبط صنایع لوازم خانگی ارسال شده و لازم است از هر گونه انباشت غیرمتعارف کالا و افزایش قیمت خارج از ضوابط خودداری کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه تولید و تامین محصولات لوازم خانگی در استان مشکلی وجود ندارد و براساس اقدامات قبلی، شناسه کالا و قیمت کالا به طور مرتب بر روی اجناس درج می شود.

عظمائی با اشاره به اهمیت هماهنگی سراسری برای افزایش یکسان قیمت ها در حوزه لوازم خانگی افزود: به منظور اطلاع رسانی دقیق قیمت گذاری این محصولات، هفته آینده جلسه ای با فعالان استانی این صنعت برگزار می شود.