روسای قوا درگذشت استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت گفتند

دنیای اقصاد-تبریز: رئیس جمهور در پیامی درگذشت استاندار فقید آذربایجان شرقی را به مردم شریف این استان، خانواده مکرم و همه دوستداران آن فقید سعید تسلیت گفت.

سید ابراهیم رئیسی با تسلیت درگذشت مرحوم زین‌العابدین خرم اظهار کرد: این خدمتگزار متعهد و پرتلاش، با روحیه جهادی و حضور مسئولانه در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری، کارنامه پرباری از خود بر جای گذاشت که به یقین در یاد و خاطره مردم قدرشناس استان آذربایجان شرقی باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور ضایعه درگذشت زین‌العابدین خرم را به مردم شریف استان آذربایجان شرقی، خانواده مکرم و همه دوستداران آن فقید سعید تسلیت گفت و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسالت کرد.

پیام تسلیت رییس قوه قضائیه به مناسبت درگذشت استاندار آذربایجان شرقی

متن پیام حجت‌الاسلام غلامسحین محسنی اژه‌ای به شرح زیر است: انا لله و انا الیه راجعون درگذشت جناب آقای «عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی که از جانبازان پرافتخار دوران هشت سال دفاع مقدس بودند را به دولت محترم جمهوری اسلامی، خانواده معزز ایشان، دوستان، همکاران و هم‌سنگران‌شان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

رئیس مجلس درگذشت سردار زین‌العابدین خرم را تسلیت گفت

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در این پیام نوشت: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم إنّا للّه وإنّا إلیه راجعون ️درگذشت خدمتگزار جهادی و انقلابی، سردار سرافراز پاسدار و جانباز عاشورایی، مرحوم زین‌العابدین خرّم, استاندار فقید آذربایجان شرقی موجب تأسف و تأثر شد. ️ایشان، که شخصیتی بااخلاق، متواضع و مردمی بودند، در عرصهٔ مسئولیت‌های اجرایی و مدیریت دفاعی و نظامی با کارآمدی و تعهد حضور داشتند.

سابقهٔ حضور هشت‌ساله در جبهه‌های دفاع مقدس و پس از آن فرماندهٔ سپاه شهدا، فرماندهی سپاه عاشورا، مستشاری نظامی در دفاع از حرم‌ اهل‌بیت (ع) و نمایندگی عالی دولت در آذربایجان شرقی بخشی از کارنامهٔ درخشان مرحوم خرّم است.

سرانجام نیز پس از عمری مجاهدت و تلاش در راه آرمان‌های انقلاب و نظام و تحمل رنج ناشی از مجروحیت دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست. ضمن عرض تسلیت به مردم شریف استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، هم‌رزمان، دوستان و خانوادهٔ گرامی، برای آن فقید سعید رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم در پیامی برای درگذشت استاندار آذربایجان شرقی نوشت: « إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ .خبر درگذشت استاندار خدوم و سردار پرافتخار مرحوم زین العابدین رضوی خرم، استاندار محترم آذربایجان شرقی موجب تاثر و تالم اینجانب و همه دوستداران انقلاب و نظام اسلامی شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس، در طول دوران جنگ تحمیلی، با قبول مسئولیت‌های مهم و پس از آن در دولت مردمی با کار شبانه روزی در استانداری آذربایجان شرقی و حتی در روزهای اوج بیماری، نهایت اخلاص و ایثار را در عرصه خدمت به هموطنان تبلور بخشید.

تلاش های ارزنده ایشان در تقویت جبهه مقاومت، در یادها زنده و جاری و برای همه عاشقان جهاد و شهادت، الگویی به یادماندنی است. همت والای ایشان در کسوت استاندار نیز یقینا الگویی برای همه خدمتگذران دولت سیزدهم خواهد بود. اینجانب فقدان این مدیر دولت مردمی را به خانواده معزز آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای وی علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.»

عابدین خرم به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود.

سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم در سال ۱۳۴۵ در شهرستان شاهین دژ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

سردار خرم از ۱۲ سالگی و در لبیک به پیر و مراد خود، امام راحل، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دایمی داشت.

وی پس از طی دوره های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌ عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.

این سردار دلاور اسلام از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

سردار خرم با آغاز تهاجم جبهه غربی- عربی علیه مردم و دولت قانونی سوریه، از اوایل دهه ۱۳۹۰ به عنوان مستشار در جبهه دفاع از حرم، حضور داشت و مدت هشت ماه در اسارت داعش بود.

هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی با توجه به سوابق درخشان مدیریتی سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.