پیشرفت طرح های راکد در آذربایجان شرقی کمتر از ۵۰ درصد است

دنیای اقتصاد-تبریز: حیدر فتح زاده در نخستین دوره کارگاه آموزشی به هم پیوسته طرح های عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه ای) و نحوه اجرای سیاست های پیشگیرانه دستگاه های نظارتی استان، اظهار کرد: معلوم نیست که این تعداد طرح بر مبنای چه نیازسنجی و منطقی عملیاتی شده اند.

وی با بیان اینکه قبل از ایجاد طرح های عمرانی باید نیازسنجی و آینده پژوهی لازم صورت پذیرد، افزود: دستگاه های اجرایی قبل از شروع به اجرای هر پروژه ای از دستگاه های نظارتی مشاوره بگیرند تا سیاست های سلامت اداری و اقدامات پیشگیرانه لازم اعمال شود.

فتح زاده تاکید کرد: لازم است قبل از اجرای هر طرح و پروژه ای، مبادله موافقت نامه ها صورت گرفته و منابع تامین مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص شود که به نظر می‌رسد در برخی مواقع در این ارتباط سهل انگاری می‌شود.

وی در مورد این کارگاه آموزشی توضیح داد: این کارگاه با همکاری دستگاه های اجرایی و دیوان محاسبات، در قالب هفت دوره بهم پیوسته و در راستای توانمندسازی معاونان و کارشناسان اداری و مالی و مدیریت مطلوب دارایی ها برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی موضوعات مورد بحث در این دوره های آموزشی را مدیریت پیمان، آشنایی با قوانین و مقررات مالی و اسناد بالا دستی، قانون بودجه، معاملات دولتی، بهره وری و ارزش افزوده در دارایی ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری های مرتبط با پروژه ها عنوان کرد.

فتح زاده گفت: هدف از برگزاری این دوره ها ارتقای دانش و آگاهی کارشناسان دستگاه های اجرایی با مفاهیم و بخشنامه های مرتبط با امور بودجه ای و ارتقای سلامت اداری است.