۳۸۰ پروژه نیمه تمام در آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد-تبریز: حیدر فتح‌زاده در جلسه بررسی نحوه تامین اعتبار تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بر این اساس انتظار داریم دستگاه های اجرایی استان به طور شفاف و روشن با تمام ظرفیت ها و منابع موجود پای کار باشند و تا یک هفته اموال و دارایی‌های قابل واگذاری و سایر روش‌های پیشنهادی تامین اعتبار پروژه‌های مورد تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را اعلام کنند.

وی افزود: طراحی مدل مطلوب الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اتمام طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی بر اساس بند الف ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مهمترین هدف در بخش پروژه های عمرانی است.

فتح زاده ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از پروژه های عمرانی استان زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، باید با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بخش خصوصی و عمومی، مدلی برای اتمام پروژه ها در شهرستان های استان تدوین شود و بخش خصوصی و عمومی نیز از این ظرفیت ها اطلاع لازم را داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از حدود سه ماه پیش تفاهم نامه های برخی از پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی استان با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) منعقد و فرایند اجرایی آنها آغاز شده است.

علی فرجی افزود: مهمترین مسئله موجود تامین منابع مالی این تفاهم نامه ها است که باید با در نظر گرفتن محدودیت اعتبارات استانی و ملی و استفاده مطلوب از ظرفیت اعتبارات سفرهای اول و دوم رئیس جمهور، همچنین ظرفیت های خیران نسبت به رفع این مسئله اقدام شود.