فاز اول پروژه نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز آغاز شد

دنیای اقتصاد-تبریز: محبوب عبداله پور با اعلام این خبر گفت: فاز اول نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف با فونداسیون ریزی در چند نقطه از سطح شهر آغاز شد و امید است هرچه سریع تر فاز اول این طرح تکمیل شده و دوربین های ثبت پلاک نصب ومورد بهره برداری قرار گیرد.

عبداله پور افزود: با دستور شهردار کلانشهر تبریز،  ۲ هزار دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف(پلاک خوان) برنامه ریزی شده است که  پس از فونداسیون ریزی و پایه گذاری، این دوربین ها در سطح شهر نصب خواهند شد. با اتمام نصب ۲ هزار دستگاه دوربین، مدیریت هوشمند ترافیک شهر تبریز محقق شده و شاهد کاهش حوادث و تخلفات ترافیکی خواهیم شد.

وی افزود: فاز اول شامل رفع نقص و تامین زیرساخت و سامانه های لازم برای ۳۰۰ دوربین بوده است که تا پایان سالجاری با خرید دوربین و تجهیزات مورد نیاز ۶۵ دستگاه دوربین تکمیل می شود.

عبداله پور تشریح کرد: فاز دوم پروژه با مبلغ اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان با برگزاری مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهد شد که مرحله اول مناقصه برگزار و در مرحله دوم دارندگان گواهی افتا قیمت پیشنهادی خود را به سازمان ارائه می کنند که حداکثر تا ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ قرارداد اجرایی با پیمانکار واجد شرایط منعقد و عملیات اجرایی شروع و طبق برنامه زمانبندی طراحی شده، تعداد دوربین های شهر تبریز به ۷۲۰ دستگاه خواهد رسید.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این دو فاز نقاط ترافیکی و مهم از نظر حمل ونقل انتخاب شده و شبکه فیبر نوری لازم در حال اجرا می باشد بنا به دستور شهردار تبریز و تاکید استاندار، در مورخه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳تمامی نقاط مهم شهر و گره های ترافیکی با استفاده از هوش مصنوعی به صورت هوشمند مدیریت شده و برنامه های ترافیکی لازم، اجرایی می شود.

عبداله پور در خاتمه گفت: با تامین زیرساخت لازم توسط شهرداری و پلیس راهور و رعایت قوانین توسط مردم شریف تبریز شاهد ترافیک روان، پاک و امن در تبریز باشیم که بتواند رضایت شهروندان را فراهم کند.