تشکل‌های اتاق بازرگانی برنامه‌محور حرکت کنند

دنیای اقتصاد-تبریز: یونس ژائله در دومین نشست هم‌اندیشی هیئت نمایندگان با تشکل‌های اتاق تبریز بر لزوم افزایش تعامل و ارتباط با تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با اتاق تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات منظم ماهانه در راستای ارائه عملکردها از یکسو و بیان خواسته‌ ها و مشکلات از سوی دیگر شد.

وی، اتحاد، تعامل و گفت و گو را از شروط اصلی موفقیت عنوان کرد و گفت: استفاده از الگوهای کشورهای موفق موفقیت را در دسترس تر می کند.

ژائله همچنین بر لزوم حضور مداوم در نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازارهای جهانی تاکید کرد.

دبیر هیات رییسه اتاق تبریز هم در این نشست از اعلام آمادگی اتاق تبریز در برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی و مهارت فعالان اقتصادی خبر داد.

رضا جعفری با بیان اینکه آموزش، از محورهای اصلی و مورد تاکید هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز به‌ شمار می‌رود، از روسای تشکل‌ها و انجمن‌ها خواست تا نیازهای آموزشی خود را طرح کنند و اتاق تبریز با توجه به موارد ذکر شده، اقدام به برگزاری این دوره‌های تخصصی کند.

در این جلسه روسای تشکل‌ها و انجمن‌ها، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود، به بیان موانع و چالش‌های موجود از جمله مشکل استرداد ارز حاصل از صادرات، ناترازی در انرژی، تحریم، مهاجرت نیروهای متخصص، عدم تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی پرداختند.

دومین نشست هم‌اندیشی هیات نمایندگان با تشکل‌های اتاق تبریز به‌منظور طرح دغدغه‌ها، ارائه عملکرد و نقشه راه و افزایش تعامل با حضور جمعی از روسای تشکل‌ها، اتحادیه و انجمن‌های وابسته به اتاق برگزار شد