ظرفیت جوجه ریزی ۵.۵ میلیون قطعه ای در آذربایجان شرقی فراهم است

دنیای اقتصاد-تبریز: اکبر فتحی در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان جهاد کشاورزی استان بر ضرورت افزایش جوجه ریزی براساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و افزود: بر این اساس باید تعداد مرغداری های آماده جوجه ریزی با اطلاعات کامل به طور مستمر در هر شهرستان مشخص شود.

وی همچنین بر افزایش تولید گوشت تاکید کرد و گفت: این اقدام همچنین منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد و احیا دامداری های سنتی یکی از راهکارهایی است که می تواند منجر به افزایش تولید گوشت قرمز در استان شود.

وی ادامه داد: برنامه افزایش تولید در حوزه دام و طیور باید در دستور کار باشد و در حوزه گوشت قرمز باید توجه ویژه به احیا دامداری های سنتی شود زیرا که این دامداری ها ۴۰ درصد پروتئین و لبنیات مورد نیاز را تامین می کنند.

فتحی گفت: همه باید برای افزایش تولید در حوزه تولیدات پروتئینی دست به دست هم بدهیم و همکاری داشته باشیم وزیر جهاد کشاورزی از زمان آغاز به کار اعتقاد راسخی به افزایش تولید برای تنظیم بازار محصولات اساسی دارد چرا که افزایش تولید منجر به تعدیل قیمت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین بر لزوم توجه ویژه به آبیاری زیرسطحی تاکید کرد و گفت: لازم است مانند طرح های آبیاری تحت فشار در راستای افزایش بهره وری آب عمل و دستورالعمل های مربوطه از وزارت متبوع پیگیری شود.

فتحی بر پیگیری برخی پروژه ها که بنا بر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبار آنها از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت مس سونگون تخصیص خواهد یافت، تاکید کرد و گفت: مدیران باید در دسترس مردم باشند چرا که برخی نارضایتی ها از این نشات می گیرد که مردم مکان ملاقات با مدیران را ندارند اگر مدیران برای مردم شنونده خوبی باشند حتما راهکاری برای مشکلاتشان پیدا می کنند.

وی ادامه داد: افکارسنجی ها و نظرسنجی های انجام شده باید در اختیار اتاق فکر سازمان قرار بگیرد تا کانون های نارضایتی مردم شناسایی شده و برای آن راهکاری پیشنهاد شود.

وی همچنین از ثبات لازم در زمینه تامین نهاده های دامی در ۲ ماه اخیر خبر داد.