آزاد راه تبریز-بازرگان از اولویت‌های توسعه آذربایجان شرقی است

دنیای اقتصاد-تبریز: «حیدر فتح‌زاده» در پایان جلسه تحلیل و بررسی مسائل توسعه ای آذربایجان شرقی که در دفتر امور آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، به خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه در مورد الگوی توسعه و تعیین اقدامات اولویت دار استان بحث و تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد: تامین برق مورد نیاز صنایع، اتمام پروژه های قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه، کنار گذر ایلخچی، مرند و بازرگان، بیمارستان یکهزار تختخوابی، انتقال آب ارس به تبریز، اتمام مدول دوم تصفیه خانه تبریز و توسعه کشت گلخانه ای در حریم دریاچه ارومیه از مهمترین اولویت‌های توسعه استان در این سال ها تعیین شده اند.

فتح‌زاده با بیان اینکه تامین برق مورد نیاز صنایع مهمترین پیشران توسعه به ویژه در بخش صنایع استان به شمار می‌رود، گفت: افزایش تسهیلات و اصلاح سیاست های بانکی برای حمایت از توسعه صنایع و تکمیل زنجیره ارزش در بخش صنعت و معدن از انتظارات استان از سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تسهیل گری صنایع است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی به توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان های جلفا و خداآفرین که از اولویت های مهم استان در بخش کشاورزی است اشاره کرد و گفت: توسعه گلخانه ها به جهت مزیت هایی که نسبت به سایر بخش ها دارند برای استان مهم است.

فتح زاده تاکید کرد: تکمیل قطعه شماره ۶ آزادراه تبریز- ارومیه، کنار گذر ایلخچی، مرند و بازرگان مهمترین اولویت استان در بخش راه و انتقال آب رود ارس به تبریز در بخش آب و آماده سازی زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در شهر تبریز و شهرهای بزرگ استان را از دیگر اولویت های توسعه استان عنوان کرد.

آزادراه تبریز- مرند - بازرگان به طول ۲۵۳ کیلومتر از محورهای پرتردد سفرهای تجاری و تفریحی منطقه به شمار می رود که عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ آغاز شده است و اجرای آن موجب کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت تردد جاده ای در این مسیر، افزایش سطح کیفیت ترافیک، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، توسعه شبکه آزادراهی کشور و افزایش سهم ایران در بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکیه می شود.