لزوم تعامل ویژه بین سازمان استاندارد و صنایع آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد-آذربایجان شرقی: دکتر حسن خانه زر، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار گفت: موضوع اندازه شناسی، اوزان و مقیاس یک موضوع حاکمیتی است و سازمان ملی استاندارد جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم اقدام به اجرای طرح پایش کمیت به صورت کشوری نموده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: با توجه به نقش و اهمیت بخش خصوصی در استان و تفاوت ساختار اقتصادی استان با سایر استان‌ها باید الزامات ویژه و تعامل خاص با سازمان ملی استاندارد در استان وجود داشته باشد.

دکتر محمد کلامی با بیان این که ۹۲ درصد اقتصاد استان آذربایجان شرقی بر پایه بخش خصوصی است و اینکه اکثر این واحدها در حد متوسط و کوچک می باشند، باید جهت بهبود پایش و ارزیابی این واحدها تعامل حداکثری میان سازمان ملی استاندارد، معاونت اقتصادی استانداری و نیز فعالان بخش خصوصی برقرار گردد. همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از دعوت رسمی ریاست سازمان ملی استاندارد به استان آذربایجان شرقی از سوی استاندار  خبر داد.

بابک بدلی افشرد، سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی استان تحت پوشش استاندارد هستند، گفت: طرح پایش کمیت در استان از سال گذشته آغاز شده و در صورت مشاهده کم فروشی از سوی واحد تولیدی، پرونده واحد مذکور در کمیسیون ماده ۴۲ استان بررسی خواهد شد. همچنین بدلی از اجرای طرح خالص فروشی شیرینی در استان خبر داد. وی افزود: این طرح با مشارکت تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت از سال گذشته آغاز شده است و اکنون در اکثر شیرینی فروشی های استان، فروش شیرینی با دو قیمت با جعبه و بدون جعبه انجام می شود.