شماره روزنامه ۶۰۴۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه خبر- رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش جمعیت گفت که زاد و ولد مساله‌ای نیست که با قانون حل شود بلکه نیاز به یک درک عمومی و همت ملی دارد. به گزارش «ایسنا»، علی لاریجانی گفت: «سازمان ثبت احوال، سازمان کم سر و صدایی است که همه تحولات هویتی و جمعیتی را پیگیری می‌کند. این سازمان در نظام جمعیتی ما بسیار مهم است و اگر بتواند شرایط بهره‌گیری از اطلاعات جمعیتی را فراهم کند بسیار تاثیرگذار خواهد بود. » او با بیان اینکه تغییرات جمعیتی ایران در یک قرن گذشته تغییرات بسیار مهمی بوده، گفت: «جمعیت ما در این یک قرن از 9 میلیون به حدود 77 میلیون رسیده، یعنی بیش از 8 برابر گسترش پیدا کرده ‌است، البته سیل جمعیت در سال‌های مختلف شتاب متفاوتی داشته‌است.

  • دنیای‌اقتصاد- اسکنر یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و محبوب نزد کاربران کامپیوتر است. حقیقت این است که از زمان الکترونیکی شدن اکثر امور نظیر ثبت‌نام در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، ارسال فرم استخدام در شرکت‌های اداری و غیراداری و. . . نیاز به اسکنر بیش از پیش نزد کاربران احساس شد. به همین دلیل این کالا مخاطبان زیادی طی سال‌های اخیر یافت، اما این اواخر برخی از شرکت‌های تولیدکننده اسکنر اقدام به طراحی و تولید نمونه‌هایی کرده‌اند که علاوه بر اینکه حجم و وزن کمی دارند و به راحتی قابل انتقال هستند، بلکه کیفیت اسکن بالایی نیز دارند.
  • گروه خبر: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به نقد و بررسی بودجه کل کشور در سال 93 پرداخت. این نهاد وابسته به مجلس شورای اسلامی در گزارش خود، سیاست قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در سال ۹۳ را مبهم دانسته و آورده است: «هرچند دولت برای جبران کسری اعتبارات مربوط به ردیف مابه التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی در سال جاری اصلاحیه داد و رقم پیش‌بینی شده در قانون را به دو برابر افزایش داد، اما این ردیف را در لایحه سال آینده حذف کرده‌است. از این حیث سیاست دولت برای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در سال ۹۳ مبهم است.

  • دنیای‌اقتصاد- مدل S300CA - A از سری VivoBook از ارزان‌ترین اولترابوک‌های بازار لپ‌تاپ است. این اولترابوک که به پردازنده Intel Core i3 3217U 1. 8 GHz مجهز است دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به رم چهار گیگابایتی، هارددیسک 500 گیگابایتی و کارت گرافیکی Intel HD Graphics 4000 است. صفحه نمایش این اولترابوک هم 3/13 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD است. تجهیز به بلوتوث داخلی، وب‌کم با کیفیت HD، اسپیکر داخلی استریو و. . . از دیگر ویژگی‌های این اولترابوک است. از نظر پورت و امکانات ارتباطی هم این دستگاه به پورت‌های USB 3.
  • گروه خبر- ۱۲ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به سران قوای مقننه، مجریه و قضاییه خواستار برخورد جدی در مواجه با پرونده فساد مالی بابک زنجانی شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، در این نامه آمده است: «سال‌ها مماشات با فساد مالی، متاسفانه امروز کشور را به فساد سیستمی رسانده است. ویژگی این مرحله از فساد آن است که دستگاه‌ها و نهادهای مسوول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبی از فساد می‌شوند. فساد مالی مزمن، به فساد سیاسی و جرایم یقه‌ سفیدها دامن زده است. به این معنا که سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد شخصی، تباری و گروهی گسترش یافته و به رشد شگفت‌آور زراندوزان بی‌آزرمی منجر شده که به عنوان مجرمان یقه‌سفید خریدار کالای سیاه از فروشندگان تکیه‌زده بر مصادر دولتی و حکومتی هستند.

  • دنیای‌اقتصاد- با عرضه خدمات «میزبان پیامک» و «پیامک هدیه» توسط ایرانسل، امکان پرداخت هزینه پیامک توسط مشترک مقصد و اهدای پیامک ممکن شد. به گزارش «ایسنا»، ایرانسل اعلام کرد که از این پس مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور می‌توانند با استفاده از سرویس «میزبان پیامک»، در مواقعی که شارژ سیم‌کارتشان به پایان رسیده باشد یا تمایل داشته باشند مخاطب پیام، هزینه پیامک ارسالی را تقبل کند، برای آنها پیامک ارسال کنند. برای استفاده از این سرویس کافی است شماره مخاطب، با پیش‌کد ۷۰۴ وارد شود. به‌عنوان مثال برای ارسال پیامک از طریق سرویس میزبان پیامک به مشترکی با شماره 09351234567 و درخواست قبول هزینه پیامک از سوی وی، کافی است با اضافه کردن پیش‌کد 704 به ابتدای شماره، پیامک به شماره 70409351234567 ارسال شود.
  • گروه خبر- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تریبون‌های بلندگودار در حوزه‌ها، باید به‌ویژه برای جوانان جاذب و مفید باشند و سیاست‌های محدودکننده و تک‌صدایی، نتیجه معکوس خواهد داد، گفت که افکار عمومی بیدار و هوشیار، دیگر تفکر و ادبیات افراطی را نمی‌پذیرد و فحاشی و توهین هیچ‌گاه پاسخ استدلال و تفکر نبوده است. هاشمی رفسنجانی همچنین در جریان سخنرانی خود عصر فعلی را عصر ارتباطات دانست و تاکید کرد که نمی‌توان در این عصر مانعی برای دسترسی به اطلاعات ایجاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی دیروز در دیدار دبیر‌کل و اعضای هیات دبیران جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، این جمع را از جمله پیشتازان تفکر علمی و دینی در دانشگاه توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت یافتن راه عملی وحدت حوزه و…

  • براساس گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های کارشناسان فناوری، کاربران تلفن‌های هوشمند در سال 2014 می‌توانند در انتظار عرضه تلفن‌های هوشمندی باشند که با انرژی خورشید شارژ می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، این روزها تلفن‌های هوشمند ما بسیار قدرتمند شده‌اند و تمایزات اندکی با هم دارند. در دنیای آندرویدی‌ها به نظر می‌رسد که ویژگی‌های نرم‌افزار و پوسته‌هایی چون «TouchWiz» و «Sense» که تولیدکنندگان برای دستگاه‌های خود در نظر گرفته‌اند آنها را از هم جدا می‌کند و علت اصلی این است که سخت‌افزار داخل این دستگاه‌ها به شدت شبیه به هم هستند.
  • مشــاور رسانـه‌ای رییس‌جمهور با نادرست خواندن خبر نگارش یادداشت‌های جداگانه‌ای به قلم رییس‌جمهور کشورمان در یک نشریه آلمانی و یک نشریه عربی، فارغ از محتوای آنها، یادآور شد که منبع رسمی انتشار اخبار و دیدگاه‌های حسن روحانی، دفتر و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است. محمدرضا صادق در گفت و گو با «ایسنا»، در واکنش به خبر منتشر شده در رویترز مبنی بر انتشار یادداشت رییس‌جمهور در یک نشریه آلمانی و مقاله دیگری منتسب به ایشان در نشریه کویتی الجریده، گفت: «آقای رییس‌جمهور هیچ‌گونه یادداشت یا مقاله‌ای در اختیار این نشریات قرار نداده‌اند؛ هرچند ممکن است برخی از مطالب مطرح شده، به نظرات آقای دکتر روحانی نزدیک هم باشد.