تلفن‌های هوشمند با شارژ خورشیدی از راه می‌رسند
براساس گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های کارشناسان فناوری، کاربران تلفن‌های هوشمند در سال 2014 می‌توانند در انتظار عرضه تلفن‌های هوشمندی باشند که با انرژی خورشید شارژ می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، این روزها تلفن‌های هوشمند ما بسیار قدرتمند شده‌اند و تمایزات اندکی با هم دارند. در دنیای آندرویدی‌ها به نظر می‌رسد که ویژگی‌های نرم‌افزار و پوسته‌هایی چون «TouchWiz» و «Sense» که تولیدکنندگان برای دستگاه‌های خود در نظر گرفته‌اند آنها را از هم جدا می‌کند و علت اصلی این است که سخت‌افزار داخل این دستگاه‌ها به شدت شبیه به هم هستند.
اگر گمانه‌زنی‌های یک سایت کره‌ای به نام زد دی نت صحت داشته باشد، تمایزها در عرصه سخت‌افزار در آینده می‌تواند متداول‌تر از امروز باشد. براساس یک گزارش جدید، وقتی صحبت از تامین انرژی تلفن‌های هوشمند از طریق انرژی خورشیدی به میان می‌آید شرکت اپل پا را از سایر رقبا فراتر گذاشته است.
به نظر می‌رسد که اپل به فناوری دست یافته است که می‌تواند به وسیله آن دستگاه‌های خود را به صورت خورشیدی شارژ کند. براساس اظهارات کارشناسان، اپل از حضور کارشناسانی در این عرصه استفاده کرده و اختراعات خود را در این رابطه ثبت کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد که اپل یک گام درخشان دیگر در عرصه ساخت تلفن‌های هوشمند
بردارد.
این در شرایطی است که سامسونگ پیش از این یعنی در سال ۲۰۰۹ یک تلفن همراه با این فناوری تولید کرده است. این فناوری هنوز تکمیل نشده و در مراحل اولیه به سر می‌برد، اما جدا از هرچیز دیگری نشان می‌دهد که سامسونگ نیز ایده‌هایی در این رابطه دارد. با این تفاسیر آیا می‌توان گفت که در سال ۲۰۱۴ کاربران تلفن‌های هوشمند شاهد عرضه تلفن‌های هوشمند خورشیدی از طرف دو شرکت سامسونگ اپل خواهند بود.
برخی از کارشناسان فناوری اعتقاد دارند که شاید اپل در این زمینه داوطلب نشود، چرا که تجربه نشان می‌دهد اپل برای استفاده از فناوری‌های مدرن نیاز به زمان دارد، اما احتمال عرضه یک تلفن هوشمند با فناوری شارژ خورشیدی از طرف سامسونگ کم نیست.
همان‌طور که در سال ۲۰۱۳ نیز مشخص شد سامسونگ از آزمایش فناوری‌های جدید هراسی ندارد، بنابراین یک تلفن هوشمند خورشیدی از طرف این غول فناوری کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۴ غیرممکن نیست.