صادق: رییس‌جمهور یادداشتی به رسانه‌های خارجی نداده است

مشــاور رسانـه‌ای رییس‌جمهور با نادرست خواندن خبر نگارش یادداشت‌های جداگانه‌ای به قلم رییس‌جمهور کشورمان در یک نشریه آلمانی و یک نشریه عربی، فارغ از محتوای آنها، یادآور شد که منبع رسمی انتشار اخبار و دیدگاه‌های حسن روحانی، دفتر و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است. محمدرضا صادق در گفت و گو با «ایسنا»، در واکنش به خبر منتشر شده در رویترز مبنی بر انتشار یادداشت رییس‌جمهور در یک نشریه آلمانی و مقاله دیگری منتسب به ایشان در نشریه کویتی الجریده، گفت: «آقای رییس‌جمهور هیچ‌گونه یادداشت یا مقاله‌ای در اختیار این نشریات قرار نداده‌اند؛ هرچند ممکن است برخی از مطالب مطرح شده، به نظرات آقای دکتر روحانی نزدیک هم باشد. اخبار و دیدگاه‌های دکتر روحانی از طریق دفتر و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری اطلاع‌رسانی می‌شود.»

اطلاعیه دفتر رییس‌جمهور

درباره اخبار نادرست منتسب به روحانی

همچنین در پی انتشار برخی اخبار، مطالب و اقوال نادرست و انتساب آن به رییس‌جمهور در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی در روزهای اخیر، دفتر ایشان با صدور اطلاعیه‌ای مطالب غیرمستند را فاقد اعتبار دانست.

در اطلاعیه دفتر رییس‌جمهوری آمده است:

نظر به انتشار برخی اخبار و مطالب نادرست در برخی رسانه‌ها و انتساب آن به رییس‌جمهور در روزهای اخیر، ‌ضمن تکذیب این‌گونه موارد، بدینوسیله اعلام می‌دارد، مواضع، دیدگاه‌ها و اخبار مرتبط با رییس‌جمهور صرفا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی رییس‌جمهور یا با تایید صریح این دفتر اعلام می‌شود.

لذا هر آنچه به نقل یا منتسب به ایشان جز از طریق فوق‌الذکر منتشر شود، فاقد اعتبار و اصالت بوده و مسوولیت حقوقی آن متوجه ناشر خواهد بود.