شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • خط جدید اکسیژن و کوره ذوب ۲۰ تنی شرکت آریان‎فولاد با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹ میلیون دلار و ۳۵ میلیارد تومانی از محل منابع داخلی به بهره‌برداری رسید.
  • بازار سرمایه می‌تواند در یک رابطه دوسویه با صنعت فولاد، راهگشای بسیاری از مسائل این صنعت به‌شمار آید. در پنل تخصصی رابطه دوسویه بازار سرمایه و صنعت فولاد، در یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران که اوایل اسفندماه سال‌جاری برگزار شد، چشم‌انداز صنعت فولاد در بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.
  • در ویکی‌پدیا، شفافیت به‌عنوان یک خاصیت عمومی تعریف‌شده است که می‌تواند با به‌کارگیری یک‌سری از سیاست‌ها، شرایط دسترسی شهروندان به اطلاعات را مهیا کند. شفافیت همچون نوری است که امکان قدم زدن و کار در تاریکی را فراهم می‌کند، بدون شفافیت معمولا آینده تیره‌وتار است، شفافیت به‌عبارتی سازوکار اصلی مبارزه با فساد و مقابله با سوء استفاده از قدرت است.
  • بانک اقتصادنوین با ثبت تراز مثبت در بهمن‌ماه به پایان یک سال مالی دیگر نزدیک شد. بانک اقتصادنوین در عملکرد 11ماهه حدود 4/ 72 هزارمیلیارد ریال به سپرده‌های سرمایه‌گذاری سود پرداخت کرد و در مقابل از محل تسهیلات پرداختی 9/ 86 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد. بررسی عملکرد «ونوین» در این مدت نشان می‌دهد تراز عملیاتی در 11 ماهه سال جاری حدود 5/ 14هزار میلیارد ریال مثبت بوده است. به عبارت دیگر مقایسه تراز عملیاتی 11 ماهه با 10 ماهه که حدود 7/ 11 هزار میلیارد ریال بوده، بیانگر رشد فزاینده بانک در ثبت یک رکورد مناسب در پایان سال است. همچنین تراز عملیاتی این بانک در بهمن 1399 به مثبت 7/ 2‌هزار میلیارد ریال رسید. در این ماه بانک اقتصاد نوین حدود 7/ 8 هزار میلیارد ریال به سپرده‌های سرمایه‌گذاری سود پرداخت و از محل…
  • موسسه اعتباری ملل با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بهمن‌ماه ۲۰۶ نفر را به خانه بخت فرستاد. این موسسه برای حمایت از زوج‌های جوان نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج اقدام می‌کند که در این راستا تعداد ۲۰۶ نفر با تسهیلات ازدواج موسسه اعتباری ملل زندگی مشترک خود را آغاز کردند. موسسه اعتباری ملل به هر یک از زوجین مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت می‌کند. متقاضیان می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی با انتخاب یکی از شعب موسسه اعتباری از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
  • شعبه کرمان بانک توسعه صادرات در 10 ماه اخیر بالغ بر 3 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان پرداخت کرده است و از هدف‌گذاری برای عبور از اعطای ۳۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان تا پایان سال خبر داد.
  • مرسدس بنز GLC رقیب سرسختی براى SUV (یک طبقه‌بندی اتومبیل است که ترکیبی از اتومبیل‌های سواری جاده‌ای با ویژگی‌های وسایل نقلیه آفرود) در سایز متوسط است و هنوز هم فروش خوبی برای این برند محسوب می‌شود، چراکه برای سال ٢٠٢١، مرسدس بنز GLC را با برخی ویژگی‌های جدید رونمایى می‌کند و این منجر به افزایش قیمت می‌شود.
  • مریخ‌نورد ناسا با نام «استقامت» 18 فوریه با فرود فوق‌العاده خود بر مریخ همگان را روی زمین میخکوب کرد و بعد از «هفت دقیقه پر از وحشت و استرس» بالاخره به ‌سلامت خاک مریخ را لمس کرد. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت دیجیتال ترندز، این مریخ‌نورد شش چرخ که تقریبا به‌اندازه یک ماشین کوچک است، پیشرفته‌ترین فناوری ناسا تا به امروز است.
  • کمپین ریاست جمهوری جو بایدن کمک‌های مالی قابل‌توجهی را از جانب کارکنان شرکت‌های فناوری دریافت کرده است، انتشار سوابق مالی کمپین انتخاباتی بایدن فاش کرد که کارمندان اپل چهارمین منبع بزرگ تامین مالی کمپین‌های انتخاباتی وی بودند.
  • گروه کارخانه‌های صفا سالانه ۵۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور دارد و از سال 85 تاکنون ۸۰ درصد لوله‌های نفت و گاز کشور را که از سایر کشورها وارد می‌شد تولید می‌کند.