شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مدیرعامل صندوق احیاء ضمن تشریح وضعیت بهره‌برداری از عمارت مسعودیه، درباره کاربری این بنا گفت: «بعید می‌دانم که بعد از بازگشت عمارت مسعودیه به دولت و سازمان میراث فرهنگی، ما به سمتی برویم که بخواهیم آنجا را به مرکز اقامتی تبدیل کنیم. »

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق احیاء، محمدرضا پوینده، به تشریح وضعیت پیش آمده برای عمارت مسعودیه در روزهای اخیر پرداخت و اظهار کرد: «تمام بررسی‌های فنی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان فنی انجام شده است به این اشاره دارند که چیزی حدود 5 تا 10 درصد مبلغ 4 میلیارد تومانی که در تعهد بهره‌بردار برای کار مرمت بوده، در این عمارت هزینه شده است.

  • یکی از ویژگی‌های بارز ورزش در جهان امروز، پول‌سازی است. به این شکل که شرکت‌های مختلف برای دیده شدن کالا‌های خود از مقبولیت و محبوبیت ورزش استفاده می‌کنند. در ایران اما به مثابه دیگر کشورها ظرفیت برای فعالیت بخش خصوصی و آمدن اسپانسرها به ورزش به‌صورت مطلوب مهیا نیست. موضوعی که اگر موانع آن رفع شود سبب رشد ورزش کشور در همه ابعاد خواهد شد. ظاهرا این موضوع یکی از سرفصل‌های وزارت ورزش در آینده خواهد بود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان به این موضوع اشاره کرده است. به گزارش «برنا» سید مناف هاشمی در نشست کارشناسی روسا و نواب رئیس هیات‌های گلف سراسر کشور گفت: «خوشبختانه درحال حاضر جایگاه ایران در رشته‌های مختلف ورزشی ارتقا پیدا کرده و در بسیاری از رشته‌ها توانایی رقابت باکشورهای دیگر را داریم.

  • دنیای اقتصاد، مشهد، احسان صابر: مدیرعامل شرکت فولاد خراسان از نهایی شدن قرارداد این کارخانه با شرکت دانیلی ایتالیا در ماه جاری خبر داد.

    سیدحسین احمدی با بیان اینکه شرکت در سال جدید به دنبال کاهش هزینه تمام شده برای ارائه محصولات رقابتی به بازار است، گفت: در ۶ ماه اخیر با شرکت دانیلی ایتالیا تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور تامین تجهیزات و بازسازی کارخانه داشتیم و به دنبال این هستیم که هزینه‌های انرژی خود را در بخش آب، برق و گاز کاهش دهیم. از این رو در سال جدید و طی ماه جاری قرارداد شرکت فولاد خراسان با شرکت دانیلی ایتالیا نهایی خواهد شد.

  • دنیای اقتصاد: با وجود اینکه بازار رایانه داخلی چندان پر جوش و خروش نیست اما در همین بازار هم شاکیانی وجود دارند که با در دست داشتن ادله‌هایشان به سوی کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات روانه می‌شوند. در این رهگذر برخی از شکایات از سوی آن دسته از شاکیانی مطرح می‌شود که از قوانین مربوط به ارائه خدمات گارانتی ناآگاهند. به گفته کارشناسان ثبت شکایات در بازار رایانه عمدتا در حوزه خدمات پس از فروش اتفاق می‌افتد که مستلزم صرف وقت و هزینه است. با وجود اجرای طرح ساماندهی خدمات پس از فروش و گارانتی در بازار سخت‌افزار اما هنوز بسیاری از خریداران خریدهای با ریسکی را انجام می‌دهند که ممکن است یا از سر نا آگاهی از وضعیت حاکم بر بازار باشد و یا به‌دلیل قیمت کمتر اقدام به خرید محصولات بدون گارانتی یا…

  • گروه صنعت و معدن: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از رفع محدودیت اعطای تسهیلات به واحدهای دارای چک برگشتی و بدهی غیرجاری بانکی خبر داد. علی یزدانی اعلام کرد: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با تصویب هیات وزیران اعطای تسهیلات بانکی به برخی از بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی که دارای بدهی بانکی و چک برگشتی هستند و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب می‌شوند، مجاز است.

    یزدانی گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این وزارتخانه را مکلف به فعال کردن هفت هزار و 500 واحد صنعتی در کشور کرده است.

  • گروه بازرگانی: هیات تجاری پرتغال هفته اول خرداد به تهران سفر می‌کند. فرهاد شریف معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با پدرو نونیشف، سفیر پرتغال در تهران دیدار و پیرامون سفر معاون وزیر امورخارجه پرتغال و همراهی یک هیات اقتصادی در خرداد ماه گفت‌وگو کرد. به گزارش روابط‌عمومی اتاق ایران، پدرو نونیشف، سفیر پرتغال در تهران ضمن اشاره به فرصت‌های اقتصادی برای توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور، از سفر هیات اقتصادی این کشور به سرپرستی معاون وزیر امور خارجه در امور اقتصادی خبر داد و گفت: شرکت‌هایی در زمینه‌های تحقیقات پزشکی و دارویی، ساختمان و راهسازی و مبلمان برای یافتن همکار تجاری و افزایش سطح همکاری‌ها، هفته اول خرداد ماه به تهران سفر می‌کنند.

  • دنیای اقتصاد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در 30 ماه نخست فعالیت دولت یازدهم حجم نقدینگی تقریبا 2 برابر شده است. مطابق آمارها، حجم نقدینگی در بهمن‌ماه سال گذشته به 976 هزار میلیارد تومان رسیده که حدود 110 هزار میلیارد تومان از این سهم، به‌دلیل پوشش آماری موسسات اعتباری بوده است. مطابق این بررسی‌ها، به‌جز رشدی که به‌دلیل پوشش مذکور رخ داده، سه سیاست «تامین مالی خودرو»، «خرید دین» و «کاهش سپرده قانونی» که در قالب طرح خروج از رکود به اجرا درآمد، در روند صعودی حجم نقدینگی موثر بوده است.

  • مجلس روز گذشته لایحه بیمه اجباری ساختمان‌های مسکونی را تصویب کرد. به گزارش «ایسنا» براساس این لایحه که با عنوان لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی روز گذشته در مجلس مورد بررسی قرار گرفت نمایندگان در یکی از مواد آن مصوب کردند به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، توفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریا لرزه (سونامی) کلیه ساختمان‌های مسکونی ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون تحت پوشش اجباری بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان که در این قانون به اختصار بیمه پایه نامیده می‌شود قرار می‌گیرند.

  • گروه خودرو: معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه شرکت سایپا مجوز افزایش 4/ 3 درصدی قیمتی محصولات خود را دارد، عنوان کرد که 3 درصد از این میزان به مجوز افزایش قیمت خودرو در سال 93 بازمی‌گردد که خودروسازان آن را اعمال نکردند و 4/ 0 درصد نیز متعلق به مصوبه اخیر شورای رقابت در سال جاری است.

    رضا تقی‌زاده روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه این شرکت با بررسی جوانب مختلف و اطلاعات و داده‌ها بحث قیمت در سال جاری را پیگیری می‌کند، تاکید کرد: در اقتصاد یک سری واقعیت‌ها وجود دارد که قدرت و توانش از هر نوع تصمیم و بخشنامه‌ای بیشتر است؛ بنابراین باید براساس علم اقتصاد پیش رفت.

  • اقتصاد‌نیوز: کاهش قیمت میلگرد و کلاف در بازار فولاد تهران و ثبات نسبی و افزایش محدود قیمت تیرآهن را می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار در روزهای اخیر دانست هرچند که احتمال کاهش بیشتر قیمت‌های جهانی، ابهامات جدیدی را به این بازار تزریق کرده است. در بازار داخلی شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها هستیم تا جایی که بخش بزرگی از مصنوعات فولادی در مسیر افت نرخ‌ها قرار دارد. در بازار تهران قیمت انواع مختلف میلگرد در هفته جاری در مسیر کاهش نرخ بوده تا جایی که بخش بزرگی از افزایش قیمت هفته‌های قبل خود را از دست داده است هرچند که هنوز در بین فعالان بازار کف قیمتی مشخصی برای این کالا ترسیم نشده است.