پزشکیان: هیچ رهروی از راه امام حسین نباید گرفتار فقر و گرسنگی باشد

 مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در حاشیه اقامه نماز ظهر عاشورا در مسجد امام حسین (ع) شهر سهند، در گفت‌وگویی با صدا و سیما با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) و خون پاک شهدای کربلا جریانی را در تاریخ رقم زد که روز به روز ذهن‌ های خفته را بیدار کرده و انسان‌ های مظلوم را در برابر ظلم و ستم به ایستادگی فراخوانده است.

رئیس‌ جمهور گفت: نمی‌شود برای امام حسین (ع) اشک بریزیم اما در جامعه شاهد ظلم، بی‌عدالتی، فقر و گرسنگی باشیم و نسبت به این مسائل بی‌تفاوت بمانیم.

پزشکیان با بیان اینکه راه امام حسین (ع) برای همه کسانی که به دنبال عزت، آزادگی و سربلندی هستند، چراغی روشن و مسیری الهام ‌بخش است و تمامی آزادگان جهان در این مسیر حرکت می‌کنند، تصریح کرد : برای ما که خود را عاشق این راه می‌دانیم، مسئولیت بزرگی بر عهده مان قرار گرفته است. راه امام، راه عزت، سربلندی و مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است و این مسیر باید در عمل نشان داده شود؛ صرف گفتار و شعار کافی نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما شیعیان باید مایه عزت و سربلندی امام حسین(ع) باشیم، نه آنکه با عملکرد خود موجب شرمندگی در برابر آرمان‌ های آن حضرت شویم افزود : رهروان امام حسین(ع) آزادگان و از جان‌ گذشتگانی هستند که در مسیر حق حرکت می‌کنند و در این راه همواره می‌توان جلوه‌ های علم، خلاقیت، توانمندی و عشق را مشاهده کرد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: باید عدالت، حق‌ طلبی و عمل به کتاب خدا را در رفتار و عملکرد خود نشان دهیم، نه اینکه تنها به بیان و سخن گفتن بسنده کنیم.

رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: کشور امام حسینی باید کشوری برخوردار از عزت و سربلندی باشد؛ کشوری که در آن هیچ ایرانی و هیچ رهروی از راه امام حسین(ع) گرفتار فقر، گرسنگی و بی‌ عدالتی نباشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.