بقائی به روبیو: صلح با تداوم سیاستهای آمریکا ممکن نیست
«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه، چهارشنبه ۳ تیرماه در واکنش به اظهارات تکراری و مداخلهجویانه وزیر امور خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت لبنان و فلسطین اشغالی، در شبکه ایکس نوشت: هیچکس فریب چنین سخنانی نخواهد خورد؛ صلح واقعی در منطقه ما تا زمانی که نظامیگری و مداخلهجویی آمریکا ادامه دارد و نیابتی اشغالگر آن با مصونیت کامل به تحمیل جنگهای بیپایان بر منطقه ادامه میدهد و مرتکب نسلکشی و دیگر جنایات شنیع میشود، دستیافتنی نخواهد بود.
«مارکو روبیو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته و هنگام ورود به امارات متحده عربی در جمع خبرنگاران در تلاش برای جدا کردن مذاکرات میان لبنان و رژیم اسرائیل از مذاکرات با ایران، مدعی شد: موضوع لبنان از ایران جدا است زیرا لبنان یک کشور مستقل است.
وی همچنین مدعی شد که نگرانیها درباره برنامه موشکی ایران و حمایت از گروههای همپیمان منطقهای، که از مسائل مهم برای کشورهای منطقه به شمار میرود، قطعا در این گفت وگوها مطرح خواهد شد.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.